Citat från: Robban.Z skrivet 20 augusti 2009 kl. 10:40:41Jag tycker 2000 kr för en vanlig service låter konstigt dyrt.. En stor service kan kosta det men inte ett olje byte??? Hör med din åf om du inte kan sköta enklare service arbeten själv om du handlar materialet av dom..!! Blir mycket billigare.. lite olja och filter ca 300 - 500 krMin ÅF har sagt 2000:-/service...Någon som har andra priser.... Eller olika för olika servicar..?
Jag tycker 2000 kr för en vanlig service låter konstigt dyrt.. En stor service kan kosta det men inte ett olje byte??? Hör med din åf om du inte kan sköta enklare service arbeten själv om du handlar materialet av dom..!! Blir mycket billigare.. lite olja och filter ca 300 - 500 kr
Det skiljer rätt mycket emellan fyrhjulingar också.Men att köpa fyrhjuling som ett billigare alternativ till en bil har jag aldrig fattat... men det är å andra sidan mycket jag inte begriper här i världen.En Raptor 700 vill ha service var 240:e mil tex.Alltså mer än dubbelt...Och EATV nöjer sig med service var 750:e...Sen får man ju även ta hänsyn till vilken typ av körning man har.