Vi va 3 med bighorn som tuggade genom stundvis en halv meter snö i Lördags tung snö till på köpet.Det va inga problem bitvis va det mycket snö och hyffast brant uppför det va heller inga problem Så jag är super nöjd med mina.
Kanske skulle beställa mig en uppsättning till Renegaden som allrounddäck och gruspiskare. Funkar kanske kanon till detta. Finns de i 28" eller vad är största storleken?
Jag köpte artrax till min cf. Grymt spårkänslig tycker jag samt lite obalans. Till gaden så har jag big horn. Superdäck alltså. Nästa däckköp kommer också att bli big horn, om dom nuvarande tar slut nån gång dvs
Citat från: atviggesund skrivet 8 februari 2010 kl. 17:20:55Jag köpte artrax till min cf. Grymt spårkänslig tycker jag samt lite obalans. Till gaden så har jag big horn. Superdäck alltså. Nästa däckköp kommer också att bli big horn, om dom nuvarande tar slut nån gång dvs Hur tycker du de fungerar i skogen och på i snö då?
Citat från: atviggesund skrivet 8 februari 2010 kl. 17:20:55Jag köpte artrax till min cf. Grymt spårkänslig tycker jag samt lite obalans. Till gaden så har jag big horn. Superdäck alltså. Nästa däckköp kommer också att bli big horn, om dom nuvarande tar slut nån gång dvs är du säker på att de är däcken och inte maskinen?
Citat från: IceMannen skrivet 8 februari 2010 kl. 18:18:57Citat från: atviggesund skrivet 8 februari 2010 kl. 17:20:55Jag köpte artrax till min cf. Grymt spårkänslig tycker jag samt lite obalans. Till gaden så har jag big horn. Superdäck alltså. Nästa däckköp kommer också att bli big horn, om dom nuvarande tar slut nån gång dvs är du säker på att de är däcken och inte maskinen?Säker kan man ju aldrig vara men med tanke på att problemet inte fanns med originaldäcken så skyller jag på artrax-däcken . Däcken i sig är ju ganska platta så det blir mycket däckyta som har kontakt med vägen vilket jag tror leder till att den spårar. Problemt märktes endast på asfalt vad jag märkte iaf.