Kommer nog kosta över 20.000 kan ja tänka mig.. Ny plast, säkert nåt annat som oxå saknas, ALLA skruvar saknas.. Sen tar ju Yamaha bara 550kr/timmen för att sätta ihop den.. Dom trodde det skulle ta en vecka, el-systemet är nog inte bara att smocka dit..Killen på Yamaha klia sig i huvudet och fick nog huvudvärk.. Återstår att se hur mycket detta kommer att gå på, i bästa fall plockar vi ihop den själva
Citat från: SMC_300 skrivet 8 september 2009 kl. 08:08:07Kommer nog kosta över 20.000 kan ja tänka mig.. Ny plast, säkert nåt annat som oxå saknas, ALLA skruvar saknas.. Sen tar ju Yamaha bara 550kr/timmen för att sätta ihop den.. Dom trodde det skulle ta en vecka, el-systemet är nog inte bara att smocka dit..Killen på Yamaha klia sig i huvudet och fick nog huvudvärk.. Återstår att se hur mycket detta kommer att gå på, i bästa fall plockar vi ihop den själva Haha! Jag kan hjälpa till och skruva ihop, Kan i princip varenda skruv vid det här laget Jag kan ju ge mig ut med metalldetektorn i skogen hos mina föräldrar och och leta
Du kan ju räkna med att hjälpa till om de blir jag själv som plockar ihop den. Dock så får du inga 550kr/h
Citat från: Raecer skrivet 8 september 2009 kl. 18:03:29Du kan ju räkna med att hjälpa till om de blir jag själv som plockar ihop den. Dock så får du inga 550kr/h Tycker 400kr/h plus moms är lagomt kompispris!
Varför skulle de va lika bra att skita i att försäkra? Försäkringsbolaget får ju pröjsa dom 40.000 nu så att maskinen blir hel igen..Fast vi plockar ihop den själva.. Joacim, du tar väl betalt i Natura..
Yamaha beställer ALLA delar, skruv o allt sånt.. Tror brorsan får 70% utav vad det skulle kostat Yamaha att plocka ihop den, så han får väl runt 10.000 för att själv plocka ihop den..
Det är inte alls ovanligt att försäkringsbolag betalar för arbete som kunden själv lägger ned, speciellt när det gäller vattenskador, rökskador och liknande är det vanligt.Men de är säkert noga med att det skall vara en "bevisad" skada, och inte ett bedrägeri innan de betalar.