Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning  (lĂ€st 2629 gĂ„nger)

Utloggad Balou

Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« skrivet: 17 augusti 2009 kl. 10:30:45 »
HallÄ nÄgon kunnig.
Jag har en 700 4x4 Panther och jag fÄr inte 4-wd att hoppa i.....kloickar i relÀet men inget hÀnder....vid tvÄ tillfÀllen sÄ fungerade allt perfekt för att sedan sluta funka igen...El-fel troligen men var?

Det stod att den skulle vara strypt till 20hk....men var sitter den strypningen?....gasspjÀllet öppnar fullt.

Tack pÄ förhand!
Martin

Utloggad simonarvestrand

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #1 skrivet: 17 augusti 2009 kl. 10:34:29 »
Jag vet inte vart strypningen sitter pÄ just din.
men oftast. i tumgasen,Förgasaren,Avgassystemet.
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad Olsson

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #2 skrivet: 17 augusti 2009 kl. 18:51:17 »
Antagligen sÄ Àr det det vanliga felet pÄ din maskin...
Titta vid diffen sÄ har du en kontakt.
Det Àr vanligt att inte kabelskon lÄser i kontakten ,sÄ man fÄr hjÀlpa till med en liten mejsel el dyl,sÄ att kabel skon gÄr i hanen ordentligt.
Ang strypningen sÄ sitter det endast en typ egr ventil pÄ den.
Ev nĂ„got i avgas  :dntknow:
I insug finns ingen strypning
Men annars sÄ har du ca 37hk i den som den Àr.Men det stÄr att det Àr ca 20hk pÄ pappren.
Drev Hisunimport förut

Utloggad Balou

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #3 skrivet: 18 augusti 2009 kl. 10:26:31 »
Tack Olsson,
Om det Àr kontakten vid frÀmre diffen (sitter tvÄ stycken) du avser, sÄ Àr de kollade och verkar ok.....men det sitter skarvkontakter högre upp under kylaren. Jag köpte den ny men stÀllde genast upp den pÄ bockar i garaget och hÄller pÄ att gÄ igenom allt....verkar vara bra komponenter men som vanligt dÄligt monterat.
Sedan Àr vÀxelvÀljaren knölig....lÄser ibland sÄ jag inte kan rubba den.
Tack för att du ville hjÀlpa mig iaf.
M

Utloggad Olsson

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #4 skrivet: 18 augusti 2009 kl. 11:36:41 »
Ang att den lÄser sig.
Kolla vajern som gÄr frÄn bromsen till sprinten i vxl spaken.
SÄ att det Àr ok justerat.
Drev Hisunimport förut

Utloggad Balou

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #5 skrivet: 19 augusti 2009 kl. 08:42:37 »
Hej igen.
Fick ordning pÄ vÀxelvÀljaren genom att justera vajjern. Tack för det tippset Olsson! Bara problemet med att 4wd inte fungerar. Har kollat var enda kontakt. Jag har dÀremot mÀrkt att om jag trycker in "engine stop" knappen pÄ vÀnster reglaget sÄ fungerar 4wd sÄ fint.....men dÄ stannar ju motorn....sÄ jag börjar ana en felkoppling i de tvÄ relÀn som styr detta.
Har nÄgon ett el-schema?
Tack alla som bryr sig!
Martin

Utloggad Sleeper_86

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #6 skrivet: 19 augusti 2009 kl. 11:44:17 »
///Jimmy
__________________
Can-Am 800R Max XT-P 
Hsun 700 4x4 -08
SMC 300 XLE -07

Utloggad Balou

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #7 skrivet: 19 augusti 2009 kl. 15:37:13 »
Du Sleeper......hade du vart en tjej sÄ skulle du fÄtt en puss!
Tack skall du ha!
M

Utloggad Sleeper_86

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #8 skrivet: 19 augusti 2009 kl. 21:41:54 »
haha, blev lite stĂ€lld  :sunny:
///Jimmy
__________________
Can-Am 800R Max XT-P 
Hsun 700 4x4 -08
SMC 300 XLE -07

Utloggad Balou

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #9 skrivet: 25 augusti 2009 kl. 21:49:40 »
Tro det eller ej......jag har luslÀst el-schemat (som var ett skÀmt)....Sitter ett tredje relÀ som manövreras över "engine stop" och ligger paralellt med de tvÄ andra relÀerna.......lÀste och lÀste...fattade att det jobbade fel....tog ur relÀet ur kontakthylsan och allt fungerade perfekt!.....utom "override" strypningen som försvann.
"Engine stop" fungerar fortfarande och allt lirar perfekt......kineser........
Balou

Utloggad simonarvestrand

SV: Hsun 700 Panther 2009 El-fel + Strypning
« Svar #10 skrivet: 26 augusti 2009 kl. 08:54:57 »
Tro det eller ej......jag har luslÀst el-schemat (som var ett skÀmt)....Sitter ett tredje relÀ som manövreras över "engine stop" och ligger paralellt med de tvÄ andra relÀerna.......lÀste och lÀste...fattade att det jobbade fel....tog ur relÀet ur kontakthylsan och allt fungerade perfekt!.....utom "override" strypningen som försvann.
"Engine stop" fungerar fortfarande och allt lirar perfekt......kineser........
Balou

Grattis till en fungerande maskin :)
Jag har stÀllt in min kines lÀngst in i garaget sÄ jag inte kan fÄ ut den istÀllet :P
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

 


Online just nu.

149 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 175. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme