justerade ventilerna idag pÄ min challanger
1 av med sÀtet

2.lossa sidokÄporna

3.ta lös tanken glöm inte lossa kabelskon under "huven"
lossa tvÄ skruvar och tryck kÄpan mot styret sÄ fÄr man lös huven


4. lossa kÄpan över variatorn det behövs för att kunna snurra motorn

5.efter det Àr det fritt att komma Ät det som behövs locken över ventilerna sitter pÄ över och undersidan av motorn bild 1 översida 2 under motorn


hittade inget lock för att se öd, snurrade motorn till jag kunde kÀnna vÀndlÀget med en smal mejsel dÄ kolven stÄr i topp. man mÄste kolla sÄ att motorn Àr pÄ rÀtt varv sÄ bÄda ventilerna har ett spel.
sen Àr det bara att justera. lossa muttern med en tias nyckel justerskruven kan man dra med fingrarna
hade inte allroads handbok sÄ jag satte efter linhais spec insug 8-12 avgas 15-20 detta var första justeringen pÄ min maskin. nu lÄg min inom toleranserna efter hundra mil sÄ det var inte sÄ mycket att Àndra pÄ.