Den ska vara i det skick den såldes=orginal(det står i service boken men den har du väl inte orkat läst)
Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner
Citat från: Auspuff skrivet 29 juli 2009 kl. 16:10:54Har en Dinli 450 som ska in på service snart. Det sitter ett wileyco system, annat filter och lite annat tjafs som inte är original.Servicen ska antagligen göras på Denada. Bör jag sätta tillbaka originalgrejerna eller släpper dom igenom det på Denada? Vill inte att garantin försvinner Denada finns dom än? Jag beställde ett slipon av dom för 4 månader sen, det dök aldrig upp. jag både ringde och mailade flera gånger men inget svar.
Jaha då fick man äntligen arslet ur vagnen och bytte tillbaka till original avgas och luftfilter.Med min vanliga tur så blev det naturligtvis problem direkt Vad kan det vara för fel när hjulingen går fint upp till 3-4k varv (finns ju ingen varvräknare så jag vet inte riktigt) men sen över det så börjar den bluddra och slutar helt svara på gasen/tappar kraft. Går fint vid jämn gas och låga varv dock. Jag ska pröva att byta tillbaka till delarna som satt innan men att få lite tips här vore inte fel
Citat från: Auspuff skrivet 2 augusti 2009 kl. 22:07:35Jaha då fick man äntligen arslet ur vagnen och bytte tillbaka till original avgas och luftfilter.Med min vanliga tur så blev det naturligtvis problem direkt Vad kan det vara för fel när hjulingen går fint upp till 3-4k varv (finns ju ingen varvräknare så jag vet inte riktigt) men sen över det så börjar den bluddra och slutar helt svara på gasen/tappar kraft. Går fint vid jämn gas och låga varv dock. Jag ska pröva att byta tillbaka till delarna som satt innan men att få lite tips här vore inte fel Garanterat fel bränsle blandning, Prova justera på bränsle skruven lite .... Har du bytt huvud munstycke ?