Om det inte ger så stor skillnad att ta bort stypningarna kanske man skall låta dem vara så försäkringarna gäller etc. Men det är konstigt att den går så bra med alla stypningar på.
MIn hoj VAR ju INTE ORDENTLIGT strypt FRÅN BÖRJAN, så tror f-n att det inte gjorde SÅ mycket skillnad. Med andra ord ämdrade jag kanske effekten från 40-50 iställer från 20-50.
Citat från: "STENE"Om det inte ger så stor skillnad att ta bort stypningarna kanske man skall låta dem vara så försäkringarna gäller etc. Men det är konstigt att den går så bra med alla stypningar på.Citat från: "Mr2t"MIn hoj VAR ju INTE ORDENTLIGT strypt FRÅN BÖRJAN, så tror f-n att det inte gjorde SÅ mycket skillnad. Med andra ord ämdrade jag kanske effekten från 40-50 iställer från 20-50.jag kanske var oklar. Det jag menade var:Jag vet inte vad straffet är för att trimma dessa men om du mot förmodan skulle antingen bli stoppad eller smälla och snuten/försäkrings bolaget skulle kolla om du "ostrypt" den så skulle du nu åka på det. Men om du hade haft kvar den i "orginal" skick så skulle du kunna hävda typ god tro.
Citat från: "STENE"Citat från: "STENE"Om det inte ger så stor skillnad att ta bort stypningarna kanske man skall låta dem vara så försäkringarna gäller etc. Men det är konstigt att den går så bra med alla stypningar på.Citat från: "Mr2t"MIn hoj VAR ju INTE ORDENTLIGT strypt FRÅN BÖRJAN, så tror f-n att det inte gjorde SÅ mycket skillnad. Med andra ord ämdrade jag kanske effekten från 40-50 iställer från 20-50.jag kanske var oklar. Det jag menade var:Jag vet inte vad straffet är för att trimma dessa men om du mot förmodan skulle antingen bli stoppad eller smälla och snuten/försäkrings bolaget skulle kolla om du "ostrypt" den så skulle du nu åka på det. Men om du hade haft kvar den i "orginal" skick så skulle du kunna hävda typ god tro. Chansen är större att man åker på en flygande och får ombesiktning pga att man saknar lampor, speglar etc.
Citat från: "STENE"Om det inte ger så stor skillnad att ta bort stypningarna kanske man skall låta dem vara så försäkringarna gäller etc. Men det är konstigt att den går så bra med alla stypningar på.MIn hoj VAR ju INTE ORDENTLIGT strypt FRÅN BÖRJAN, så tror f-n att det inte gjorde SÅ mycket skillnad. Med andra ord ämdrade jag kanske effekten från 40-50 iställer från 20-50.
Citat från: "KTMDanne"Då var det löst!Inte så svårt som jag trodde! Jag kontaktade Dresel via min återförsäljare och man gör följande:Kabeln som går från strypboxen (D MCT) har efter ca 20cm en vit plastkontakt så du kan koppla loss strypboxen. I den ändan som finns kvar (den som går in i kabelhärvan) så drar man ur RÖD och BLÅ kabel och byglar ihop dom. Sen har du fulla varv på den. Var ute o testade en sväng ikväll och det är ingen brist på pulver vart fall.Det var fint det Undrar bara vilka dom andra strypningarna var.1, förminskning in till luftburken2, pluggen i ljuddämparen3,dresel boxen4,Vart sitter den andra strypningen på avgassystemet? sitter dom i bajonet fästet precis efter cylinder porten? eller sitter den/dom i skarven på röret på väg upp mot dämparen?Mvh jocke
Då var det löst!Inte så svårt som jag trodde! Jag kontaktade Dresel via min återförsäljare och man gör följande:Kabeln som går från strypboxen (D MCT) har efter ca 20cm en vit plastkontakt så du kan koppla loss strypboxen. I den ändan som finns kvar (den som går in i kabelhärvan) så drar man ur RÖD och BLÅ kabel och byglar ihop dom. Sen har du fulla varv på den. Var ute o testade en sväng ikväll och det är ingen brist på pulver vart fall.
måste säga ett det var BRA klös i maskin (satt och skratta mycket och länge Alla stypningar borta förutom muttern i förgasarhuset men det känns inte som om jag vill ha mer gas innan jag har lärt mig maskinen, finns ju rätt bra med pulver redan nu