Citat från: "shivaxl"Om det nu sitter ett motstånd i "dressel" boxen så borde väl gå och ta isär den boxen och koppla förbi motståndet? eller?Då borde ju förvrängningen till orginal boxen försvinna?Ska testa detta imorgon om jag får tid.JoacimDet är precis så jag har tänkt. Eftersom dreselboxen förvränger signalen till styrboxen så måste ju ingående sladdar vara samma sladdar som går ut ur boxen. Det borde då helt enkelt gå att bara klippa sladdarna på vars en sida av dreselboxen och sedan lödda ihop sladdarna med varandra. Eller? Jag får nog meka bort strypningarna i eftermiddag =)
Om det nu sitter ett motstånd i "dressel" boxen så borde väl gå och ta isär den boxen och koppla förbi motståndet? eller?Då borde ju förvrängningen till orginal boxen försvinna?Ska testa detta imorgon om jag får tid.Joacim
skulle gissa på att det är ett motstånd monterat mellan kablarna från varvtalsgivaren/öd punktgivaren detta gör att varvtalet begränsas .fy fan va man längtar nu - :roll:
Då var det löst!Inte så svårt som jag trodde! Jag kontaktade Dresel via min återförsäljare och man gör följande:Kabeln som går från strypboxen (D MCT) har efter ca 20cm en vit plastkontakt så du kan koppla loss strypboxen. I den ändan som finns kvar (den som går in i kabelhärvan) så drar man ur RÖD och BLÅ kabel och byglar ihop dom. Sen har du fulla varv på den. Var ute o testade en sväng ikväll och det är ingen brist på pulver vart fall.
Citat från: "KTMDanne"Då var det löst!Inte så svårt som jag trodde! Jag kontaktade Dresel via min återförsäljare och man gör följande:Kabeln som går från strypboxen (D MCT) har efter ca 20cm en vit plastkontakt så du kan koppla loss strypboxen. I den ändan som finns kvar (den som går in i kabelhärvan) så drar man ur RÖD och BLÅ kabel och byglar ihop dom. Sen har du fulla varv på den. Var ute o testade en sväng ikväll och det är ingen brist på pulver vart fall.Kanoners. Får kika på det imorgon...