Citat från: raptor700turbo skrivet 23 juli 2009 kl. 18:21:26Dom har några som är vassare, Men man ska inte tro att alla trafikbilar är vässade, Jag vet då jag känner en som köper in bilarna och sköter om dessa! Och jag har servat dom.. men ser nog inte skillnad på originalturbon och en uppgraderad..
Dom har några som är vassare, Men man ska inte tro att alla trafikbilar är vässade, Jag vet då jag känner en som köper in bilarna och sköter om dessa!
Citat från: Sleeper_86 skrivet 23 juli 2009 kl. 19:14:04Citat från: raptor700turbo skrivet 23 juli 2009 kl. 18:21:26Dom har några som är vassare, Men man ska inte tro att alla trafikbilar är vässade, Jag vet då jag känner en som köper in bilarna och sköter om dessa! Och jag har servat dom.. men ser nog inte skillnad på originalturbon och en uppgraderad.. (missade nog ironin)Jaså gör man inte det! Om man vet hur orginal ser ut så ser man nog detta, Står oftast på kompressorhuset vad det är för turbo också Sen vete f*n om det byts turbo på dom som är vässade, Dom flesta orginal aggen hänger ju med en bit över 300hk, Som jag vet en 850 turbo blåbil har haft! För övrigt känner jag till en saab 9-5 -2,3t som köptes in till trafikpolisen i en kommun för några år sedan, Skulle vara herre jösses trimmad enligt folk, Sen när det väl kom till kritan så vart det bara ett extra batteri i för att kunna driva all utrustning Jag har deltagit i trimmningar av både saab och volvo bilar till över 500hk+ och vet vad som behövs för att klämma ur detta ur dessa motorer, Nä inget bonnetrim här inte!
Citat från: raptor700turbo skrivet 23 juli 2009 kl. 18:21:26Dom har några som är vassare, Men man ska inte tro att alla trafikbilar är vässade, Jag vet då jag känner en som köper in bilarna och sköter om dessa! Och jag har servat dom.. men ser nog inte skillnad på originalturbon och en uppgraderad.. (missade nog ironin)
Huruvida den är strypt eller inte låter jag vara osagt, dom är mycket nöjda med den iaf.Det finns även ett stort antal öar i området dit den har fraktats per båt,en bra lösning tycker jag.Den var även först på plats vid en svår olycka på E4 vid skärholmen i veckan.Helt avstängd motorväg och jätteköer,då var den perfekt i diket Länk till olyckan: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Stockholm-Kollision-pa-E4¬isid=49219
Citat från: Dieselmannen skrivet 23 juli 2009 kl. 21:01:50Huruvida den är strypt eller inte låter jag vara osagt, dom är mycket nöjda med den iaf.Det finns även ett stort antal öar i området dit den har fraktats per båt,en bra lösning tycker jag.Den var även först på plats vid en svår olycka på E4 vid skärholmen i veckan.Helt avstängd motorväg och jätteköer,då var den perfekt i diket Länk till olyckan: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Stockholm-Kollision-pa-E4¬isid=49219Som föreslagits, då det verkar som att det finns dom på forumet som är väl bekanta med poliserna, så fråga då dom, och polisens bilar är inte särskilt uppskrämmda i allmänhet, dom flesta utav deras fordon har standard motorer men ett antal har särskilt utrustats för specifika ändamål, ex, hundbilar har hundburar, vissa trafikbilar har uppgraderade motorer, och insatsstyrkor har tillgång till bepansrade fordon men varför skulle dom göra sig besväret att trimma en polaris atv som ändå inte har behovet av att gå fort eller vara särskilt stark? dess främsta egenskap torde väl ändå vara att vara smidig att ta sig fram där bilar har det svårt, inte att ta upp några R1 :or som drar bombrepor på sveavägen.