Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Blandade frågor om LTZ 400  (läst 4565 gånger)

Utloggad ec2bme

Blandade frågor om LTZ 400
« skrivet: 16 juli 2009 kl. 14:03:05 »
Hej!
Jag har precis skaffat mig en Suzuki (Dresel) LTZ 400 -06, och har en del frågor (och fler lär det väl bli).

Har ni nåt bra tips på hur man kan ställa in framvagnen själv?

Måste man dela på bakaxeln för att byta bakdrev?

Tacksam för svar.

MVH
Lennart/ec2bme
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

Utloggad gargamel

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #1 skrivet: 16 juli 2009 kl. 18:48:43 »
Grattis till quaden!

Bakdrevet kan du byta utan att dela bakaxeln, räcker om du tar bort hjulet å "hubben" hjulbultarna sitter i.

här kommer siffror å grader till framvagnen
http://www.janssenmotorsports.com/tech_articles.php?act=getonearticle&artid=9

här kommer bilder
http://suzuki.theatvchannel.com/atv-tech-articles/6-tech-reviews/58-how-to-adjust-your-caster-on-your-a-arms

Lycka tilllllll
HMF QuiteRaceSystem
RevMax 2
K/Nfilter
Durablue Axel +2"
AmericanStar A-Armar +2"

Utloggad ec2bme

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #2 skrivet: 16 juli 2009 kl. 20:06:20 »
Grattis till quaden!

Bakdrevet kan du byta utan att dela bakaxeln, räcker om du tar bort hjulet å "hubben" hjulbultarna sitter i.

här kommer siffror å grader till framvagnen
http://www.janssenmotorsports.com/tech_articles.php?act=getonearticle&artid=9

här kommer bilder
http://suzuki.theatvchannel.com/atv-tech-articles/6-tech-reviews/58-how-to-adjust-your-caster-on-your-a-arms

Lycka tilllllll

Tack!(till gratulationen alltså)

Det där med drevbyte såg jag själv när jag bara besvärade mig såpass att jag öppnade ögonen (men tack ändå).

Sen va det hjulinställningen, och det tipset som du gav där är ju kanon. Trodde bara inte att det skulle vara såpass besvärligt. Problemet med min är ju att styret pekar snett. Men jag ska kika lite på de innan jag ger upp och lämnar in den :o)

Kanon att få så bra hjälp så fort.
Tack än en gång för det.
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

Utloggad ec2bme

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #3 skrivet: 16 juli 2009 kl. 20:46:07 »
Förresten, var får man tag i en sån gradskiva som han använder sig av för att mäta vinklarna?
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

Utloggad AtvNerd

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #4 skrivet: 16 juli 2009 kl. 21:16:00 »
köp ett digitaltvattenpass istället, det har du mer användning av, det finns på swedol...

Utloggad ec2bme

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #5 skrivet: 17 juli 2009 kl. 02:28:08 »
Fann även dom här.
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

Utloggad ec2bme

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #6 skrivet: 18 juli 2009 kl. 23:28:28 »
Ännu en fråga då.

Finns det nån bra "effekt-cdi-box" till LTZ:an?
Fick med en Procom, men tydligen så gick hojen inte så bra med den runt 85 km/h enligt förra ägaren.
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

Utloggad Moonken

  • i´m in the building again
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 982
  • Totalt antal gillanden: 4
  • Kön: Man
  • UTAN SKRUVANDET BLIR MAN INGET KLOKARE!
    • Visa profil
SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #7 skrivet: 19 juli 2009 kl. 10:21:57 »
Ännu en fråga då.

Finns det nån bra "effekt-cdi-box" till LTZ:an?
Fick med en Procom, men tydligen så gick hojen inte så bra med den runt 85 km/h enligt förra ägaren.


Jag är också intresserad av o veta vilken box som rekomenderas isåfall, kikar själv runt lite på olika men har tyvärr inte någon erfarenhet av dom själv men någon borde ha  ^-^
Kör nu : Can-am Spyder


raptor kopia" Kina 200såld
Pioneer ( Quingqi ) 200såld
Hyosung rapier 450 -07såld
Access 250 -07såld
Adly 300 xs såld
SMC 300 XLE såld
SUZUKI LTZ 400 såld
SMC CBW 250 såld
TGB Target 325 -11 såld
SMC 250 Stinger  såld
Raptor 350R -08   såld

Utloggad gargamel

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #8 skrivet: 19 juli 2009 kl. 13:50:35 »
du har pm ec2bme...
HMF QuiteRaceSystem
RevMax 2
K/Nfilter
Durablue Axel +2"
AmericanStar A-Armar +2"

Utloggad _Firm

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #9 skrivet: 22 juli 2009 kl. 10:52:24 »
När det gäller CDI box... Det satt en revmax 2 box på min när jag köpte LTZan, finns 6 olika tändkurvor att ställa in på den och man kunde även öka på varvstoppet med 1000 alt 2000 varv (hur bra nu det är för motorn?). Problemet med denna box var att maskinen var svårstartad på det sättet att när jag höll inne startknappen så tände inte maskinen... allt snurra som det skulle men den starta helt enkelt inte... men när jag släppte knappen så starta den av det "efter varv" startmotorn gav... och det gjorde ju att den blev mycket svårstartad ibland... Antar att det inte blev någon gnista, strömmen räckte inte till. Efter många timmars felsökande så upptäckte jag att maskinen starta kanon om jag hade laddare kopplad på batteriet.

Eftersom jag inte hade orginalboxen så hade jag inget att testa med... men efter ett samtal med Nicke på minhoj.se så skicka han en beg. orginalbox som jag kunde testa med och det funkar kanon. Märker för övrigt ingen skillnad mellan orginalbox och "trimbox"...
Fick även höra sen att en annan här omkring hade samma problem med sin revmax2 box...
LTZ 400 -07

Utloggad Libba

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #10 skrivet: 22 juli 2009 kl. 19:59:31 »
Skippa boxen. quiet core har jag till min ltr om du vill köpa, har två olika decibel nivåer, men montera  den ordentligt det bromsar sjukt mycket i systemet, skulle försöka bygga nått själv.
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad ec2bme

SV: Blandade frågor om LTZ 400
« Svar #11 skrivet: 26 juli 2009 kl. 21:35:32 »
Byggde en insats själv av lite 3 mm plåt och ett rör med inv. diameter på 35 mm.

Nu kommer nästa fråga:

Vad kör ni för utväxling (drev fram och bak och hjulstorlek bak) på era LTZ 400:or?

Jag kör med 14-35 och 18" hjul just nu, och då varvar den ut på 5:an i ca 110 km/h.
Kör för tillfället:
KTM 690 SMC -08
Sucuki LTZ 400 -06

 


Online just nu.

164 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
nicket5, Diesel Nordlöf, Morty,
Flest online idag: 169. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme