Jaha nu har man fått bränsleproblem Efter en långtur (11mil) igår så började den hacka o dö såfort man gasade på lite men det gick att åka på lite gas. Så jag förstog att det va soppaproblem o tänkte att jaha varningslampan för soppan funkar väll inte så soppan är väll slut. Men det va en hel del kvar i tanken, men tog mig hem o tankade fullt o då gick den igen. Så det verkar som att soppapumpen inte funkar som den ska? För när man har full tank blir det väll bra självtryck till förgasaren men sen kommer det lite lägre o behöver hjälp. Någon som haft nått liknande problem?
Citat från: slayer skrivet 17 juli 2009 kl. 11:00:06Jaha nu har man fått bränsleproblem Efter en långtur (11mil) igår så började den hacka o dö såfort man gasade på lite men det gick att åka på lite gas. Så jag förstog att det va soppaproblem o tänkte att jaha varningslampan för soppan funkar väll inte så soppan är väll slut. Men det va en hel del kvar i tanken, men tog mig hem o tankade fullt o då gick den igen. Så det verkar som att soppapumpen inte funkar som den ska? För när man har full tank blir det väll bra självtryck till förgasaren men sen kommer det lite lägre o behöver hjälp. Någon som haft nått liknande problem?Den kan ju vara tankad ofta ur dunk, så det kommit skräp i tanken, och när det blir mindre soppa så är det lättare att skräpet sugs fast mot tankhålet och stryper bränsletillförseln. jag tror inte självtrycket ska påverka så mycket.
Citat från: Dhenniz skrivet 25 juli 2009 kl. 19:18:45Citat från: slayer skrivet 17 juli 2009 kl. 11:00:06Jaha nu har man fått bränsleproblem Efter en långtur (11mil) igår så började den hacka o dö såfort man gasade på lite men det gick att åka på lite gas. Så jag förstog att det va soppaproblem o tänkte att jaha varningslampan för soppan funkar väll inte så soppan är väll slut. Men det va en hel del kvar i tanken, men tog mig hem o tankade fullt o då gick den igen. Så det verkar som att soppapumpen inte funkar som den ska? För när man har full tank blir det väll bra självtryck till förgasaren men sen kommer det lite lägre o behöver hjälp. Någon som haft nått liknande problem?Den kan ju vara tankad ofta ur dunk, så det kommit skräp i tanken, och när det blir mindre soppa så är det lättare att skräpet sugs fast mot tankhålet och stryper bränsletillförseln. jag tror inte självtrycket ska påverka så mycket.Kan tilllägga att det är EXTREMT tätmaskigt nät i silen i tanken... Gör inte livet enklare för soppatillförseln... kolla det först //Dev