Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Garanti?  (lĂ€st 3475 gĂ„nger)

Utloggad eRIK h

Garanti?
« skrivet: 30 juni 2009 kl. 14:10:14 »
Hej alla. Vore intressant att veta hur ni uppfattar detta exempel.
Har bytt ut de orter mm som har med ÄterförsÀljaren att göra mot ett x eftersom jag inte vill hÀnga ut dem.
Det var mer ATV centralt jag hade förvÀntat mig mer av.
Skickade detta mail till ATV:s chef, Gert Jösok.
Svaret var att jag fick skylla mig sjÀlv och att han tyckte att det var vÄrt eget fel alltihop.
Har nÄgon en Äsikt sÄ kommentera gÀrna.

Hej Gert Jösok!
Jag mÄste tyvÀrr skriva ett brev till dig om den ATV CF moto 500, reg xxx xxx som jag köpte för snart 3 Är sedan.
Den Àr alltsÄ 3 Är till vÄren och mÀtaren stÄr pÄ 270 km.
Har inte haft annat Àn problem med denna maskin tyvÀrr, och förhoppningsvis (för er skull) har jag fÄtt vÀrsta mÄndagsexemplaret. Annars Àr det ju riktigt illa.
Kort bakgrund:
V bor i xxx i södra Sverige och har en sommarstuga ute pÄ landet. Till denna stuga har vi ca 40 hektar skog som ligger runt huset pÄ smÄ vÀgar och stigar. Vi har Àven ett antal hÀstar som medför en del tunga transporter och dyl.
Vi sÄg det som ett perfekt stÀlle att kunna anvÀnda denna ATV CF moto 500 till att ta in ved, transpotera sten och verktyg mm och köpte en splitt ny maskin av en underleverantör till er, xxx hÀr i xxx.

Redan efter 3 dagar börjar problemen.
NÀr vi ska börja anvÀnda 4-hjulingen sÄ Àr den plattdÀck pÄ ett hjul.
VÀnder oss till xxx som ber oss fylla hjulet med ca 4 gÄnger sÄ mycket tryck för att "trycka det pÄ plats".
Eftersom vi inte sjÀlva har befintlig utrustning sÄ tar det tyvÀrr ett tag tills vi kan fÄ hjÀlp med detta.
Till slut fÄr vi tag pÄ tryckluft och gör som vi blivit ombedda och slÀpper sedan ut trycket till det som det ska vara.
Tror att allt Àr löst men nÀsta dag har vi ett plattdÀck igen.
Tar ytterligare ett par dagar innan vi kan upprepa metoden, men dagen efter har vi ett plattdÀck igen.
FÄr dÄ efter ett tag ett helt nytt dÀck frÄn xxx som vi fÄr byta och efter det sÄ fungerar 4-hjulingen igen.
Kan köra och anvÀnda den en del den sommaren iaf. PÄ hösten transporterar vi in fyrhjulingen till xxx för 10-mil-service och tror allt kommer att funka bÀttre hÀdanefter.

De verkliga problemen börjar Äret efter (vi anvÀnde den bara lite under vintern) pÄ vÄren nÀr vi ska starta 4-hjulingen och den Àr helt död.
Köper dÄ ett nytt batteri (att det gamla gÄtt sönder var vÀl vÄrt eget fel, eftersom vi inte anvÀnde den sÄ mycket, och dessutom inte hade en batteriladdare pÄ hela tiden) och en batteriladdare som vi anvÀnde KONSTANT nÀr vi inte körde 4-hjulingen lite.
Det nya batteriet, inköpt pÄ xxx, slutar att fungera efter ett tag, och vi fattar ingenting, men frustrationen börjar vÀxa. Tvingas kort och gott att köpa YTTERLIGARE ett nytt batteri förra sommaren.
NÀr vi skulle anvÀnda 4-hjulingen igen sÄ klickar det bara om den.
Batteriet ska vara ok enligt batteriladdaren.
Hör dÄ av oss till xxx igen och sÀger att man bara hör ett klick, och att sedan hÀnder ingenting.
FÄr dÄ reda pÄ att det mÄste vara startrelÀ:et som Àr paj.
Eftersom vi inte direkt bor granne med försÀljaren sÄ blir det till att ta det nÀr tillfÀlle ges, dvs efter ytterligare nÄgra veckor in pÄ sommaren.
FÄr lÄna ett nytt startrelÀ som vi byter men det gÄr fortfarande inte att starta, det bara klickar till.
FÄr dÄ reda pÄ att det mÄste vara fel pÄ batteriet, och lÀmnar efter ett tag in det till xxx som genast startar en annan maskin med det. AlltsÄ inte fel pÄ batteriet.
FÄr efter ett tag lÄna YTTERLIGARE ett startrelÀ, som vi monterar efter en tid men 4-hjulingen starar fortfarande inte. De enda fÄ meterna jag anvÀnde den var nÀr jag drog igÄng den för hand, vilket som du sÀkert vet Àr ett mindre helvete.

SÄ nu efter vintern sÄ lÀmnar vi 4-hjulingen till försÀljaren (ca 2009-06-17) och en mekaniker konstaterar efter 1 minut att det Àr fel pÄ startmotorn.Tvingas lÀmna 4-hjulingen i vÀntan pÄ att en ny startmotor ska komma.

I förra veckan ringer man frĂ„n xxx och sĂ€ger att det inte finns nĂ„gra startmotorer och att man inte heller vet NÄR de kan tĂ€nkas komma.
Ringer sjĂ€lv idag och frĂ„gar om jag kan fĂ„ ett beskad pĂ„ NÄR de kan komma. Detta kan tyvĂ€rr inte lĂ€mnas men de kan ju fixa en startmotor pĂ„ annat hĂ„ll, om jag bara Ă€r beredd att betala... Jag skulle alltsĂ„ betala!
SÄ i dagslÀget stÄr den hos er underleverantör i vÀntan pÄ reservdelar som inte ens fabriken har, enligt xxx. Ytterligare en sommar utan den helt nya maskin (som nu inte ens Àr ny lÀngre) vi köpt ser nu ut att gÄ till spillo.

Sammanfattning:
Har haft strul med maskinen enda sedan vi fick den, vilket Àr vÀldigt trÄkigt.
Inte bara vĂ€rdeminskningen (gissningsvis 20000 kr, vilket skulle innebĂ€ra en milskostnad pĂ„ ca 740:-, exlusive bensin dĂ„ sĂ„ klart) utan ocksĂ„ all den frustration vi kĂ€nt och ocksĂ„ att försĂ€ljaren inte riktigt verkar fatta detta. Naturligtvis har de försökt hjĂ€lpa oss med dĂ€ck, relĂ€, batteri osv (som vi lĂ€mnat tillbaka dĂ„ de inte gjort nytta) och oftast har vi fĂ„tt ett trevligt bemötande men  faktiskt rĂ€cker det inte lĂ€ngre - vi har ju köpt maskinen för att vi behöver anvĂ€nda den!
Om jag hade sÄlt en sÄdan hÀr maskin till en kund hade jag skÀmts som en hund och verkligen gjort allt för att han ska fÄ lite plÄster pÄ sÄren. Detta kÀnner vi inte har hÀnt.
JÀmför med en helt ny bil, som förvisso kostar dubbelt sÄ mycket, men ÀndÄ.
TÀnk och det varit en bil, dÄ hade det bilmÀrket fÄtt skÀmmas ihjÀl och formodligen inte överlevt sÀrskilt lÀnge.
SÄ vad vill jag dÄ av dig Gert.
Ja faktiskt nÄgon form av kompensation och hjÀlp med hur vi ska gÄ vidare...
Skulle bli mycket glad om du hörde av dig till mig pÄ xxx eller xxx sÄ att vi kan pratas vid.
Mvh xxx

Den kompensation jag ville ha var kort och gott lÀngre garantitid, eftersom jag inte kunnat anvÀnda maskinen under garantitiden pga ett fel pÄ den nya maskinen.
Detta nekade Gert till och menade att de var sÄ otroligt snÀlla som bytte startmotor nu trots att garantitiden egentligen gÄtt ut.
Har nÄgon nÄgra erfarenheter om detta, dÄ jag upplever en total nonschalans frÄn ATV.
Mvh Erik

Utloggad Pv544

SV: Garanti?
« Svar #1 skrivet: 30 juni 2009 kl. 23:16:26 »
Jag har inga erfarenheter av dom men jag tycker verkligen ditt Àrende Àr nÄgot som dom ska fixa snyggt och smidigt. Det Àr ju för sjutton en nÀstan ny och oanvÀnd maskin du har!
Det Àr bra att det kommer fram sÄdana hÀr Àrenden, det man skulle vilja Àr ju om Äf eller generalagenten kunde uttala sig. Kan vara intressant att veta vad dom anser Àr rimligt.
För alla Äf pratar nog rÀtt stort nÀr det finns chans att sÀlja en maskin. Men det ska ju fungera i verkligheten ocksÄ.

Man köper ju en ny maskin för att slippa krÄngel och ha garanti som gÀller.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad mjukisdjur

« Svar #2 skrivet: 14 juli 2009 kl. 21:33:01 »
Jag tycker inte att fyrhjulingen verkar ha fungerat speicellt dÄligt. Ett dÀck och en startmotor pÄ 3Är, visst det Àr vÀl trÄkit att saker gÄr sönder och du har ju kört vÀldigt lite med din fyrhjuling men hallÄ 2st fel pÄ 3Är. Det Àr inte mycket.

Utloggad Nymoen

• Montör
  • ATV Entusiast
  • Antal inlĂ€gg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • GUSTAFS / SÄTER
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 14 juli 2009 kl. 22:57:25 »
Tyckte inte heller det var sÄ mycket fel, Med tanke pÄ Ä lite den gÄtt och beroende pÄ vilken miljö den stÄtt förvarat i kan ju pÄverka startmotorns funktion .. Men att det inte finns delar att fÄ tag i under garanti tiden Àr inte acceptabelt

Utloggad LAHA

• Spyderryder
  • ATV Guru
  • Antal inlĂ€gg: 2060
  • Teckomatorp SkĂ„ne
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 15 juli 2009 kl. 17:17:36 »
Ni mÄste ju lÀsa vad karlen skriver, han har ju inte kunnat köra med den dÄ den varit trasig sen leverens i stort sett!
NÀ bojkotta de hÀr skitmÀrkena sÄ Àr snart skojarna utrotade eller sÄ har de gÄtt över till kvalitetsmaskiner.
Can Am Spyder RS

Utloggad Pv544

« Svar #5 skrivet: 15 juli 2009 kl. 19:22:48 »
En liten sak att tÀnka pÄ nÀr man köper "sÀmre mÀrken" Àr ju att passa pÄ att köra en hel del med den medans man fortfarande har garanti kvar pÄ den. Man ser ju mÄnga annonser med maskiner som gÄtt under 30-40 mil och Àr nÄgra Är gamla och utan garanti. Finns det fabrikationsfel eller om den Àr dÄligt monterad sÄ kanske det inte hunnit visa sig under dom fÄ milen.

Utloggad LAHA

• Spyderryder
  • ATV Guru
  • Antal inlĂ€gg: 2060
  • Teckomatorp SkĂ„ne
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 15 juli 2009 kl. 21:39:04 »
Problemet Àr ju att de inte hÄller för ens inkörningen.... lÄngs mindre hela garantittiden......
Can Am Spyder RS

Utloggad Pv544

« Svar #7 skrivet: 15 juli 2009 kl. 22:16:24 »
Nej, det finns vissa trÄkiga exempel. Men har man garanti sÄ finns ju chansen att fÄ det lagat i alla fall... Fast jag mÄste sÀga att det Àr rÀtt bedrövligt bemötande ibland av Äf/importör. Jag fick lov att vÀnta flera veckor för att fÄ nya dÀck till min kymco. Isaksson i ö-vik (tror dom har Yamaha ocksÄ) fick lov att fÄ hjulen uppskickade, inte bara skicka nya dÀck till Äf...
Jag hade en skillnad i omkrets pÄ ca 4cm vid lika lufttryck. Drog en aning snett... Inte sÄ kul att vara utan sin nyinköpta maskin i flera veckor för ett sÄnt skitfel!

Även bĂ€ttre mĂ€rken rĂ„kar vĂ€l ut för trasiga grejer, men jag antar att det finns en bĂ€ttre vilja att göra det snabbare och smidigare.
Hade jag haft rÄd sÄ hade vÀl Àven jag haft en Kawa eller Yamaha...

Utloggad mjukisdjur

« Svar #8 skrivet: 15 juli 2009 kl. 23:30:03 »
Köper man nÄgot man verkligen behöver anvÀnda dagligen sÄ kan man inte köpa en kina maskin. Dom Àr ju lÀmpliga för anvÀdare som kanske kör nÄn gÄng om Är.

Hur ofta ser man en snickare med en kinesisk skruvdragare ?

Utloggad Deeds

• ATV Entusiast
  • Antal inlĂ€gg: 153
  • Den som grĂ€ver en grop för andra...blir svett!
    • Visa profil
    • AtvNerd
« Svar #9 skrivet: 16 juli 2009 kl. 09:49:38 »
Köper man nÄgot man verkligen behöver anvÀnda dagligen sÄ kan man inte köpa en kina maskin. Dom Àr ju lÀmpliga för anvÀdare som kanske kör nÄn gÄng om Är.

Hur ofta ser man en snickare med en kinesisk skruvdragare ?

Helt sant !

En maskin med kvalitet kostar helt klart mer i inköp men andrahandsvÀrdet Àr ocksÄ mycket högt pÄ den.
Att vara andra Àgaren pÄ en maskin kan vara en guldgruva. Med tanke pÄ att du hinner betala av mer Àn den sjunker i vÀrde sÄ har man till handpeng nÀr man sedan sÀljer och skaffar nyare :D

Jag tog min renegade pÄ lÄn. Om jag skulle vilja sÀlja den om ett Är sÄ har jag nog tappat 10.000:- frÄn jag köpte den. Dock sÄ har jag amorterat 20.000:- sÄ det inga tÄrar hÀr.

SMC CBW 250 -05 *sÄld*
Honda TRX 400EX -01 *sÄld*
Suzuki King Quad 750 -08 Camo *sÄld*
Can Am Renegade 800X -08 *sÄld*

Yamaha Grizzly 700 Special Edition Black.

* Highlifters Variatorkit
* 28" Swamfox.
* HasplÄtar under hela maskinen.
* NÄgon typ av vinch med kombifÀste.
more to come

Utloggad Pv544

« Svar #10 skrivet: 16 juli 2009 kl. 20:53:20 »
Ja, det Ă€r klart att det Ă€r en fördel att köpa icke kinesiskt om man vill ha kvalite. Även amerikanarna har vĂ€l mer Ă€n en mĂ„ndag i veckan?  ^-^
Första Àgaren pÄ en maskin torskar vÀl jÀmt en rejÀl hög med pengar, sen om man vill torska 30k pÄ en mÀrkesmaskin eller 15 pÄ en kinamaskin Àr vÀl upp till var och en...

Utloggad Pegazus_Online

• ATV Extreme
  • Antal inlĂ€gg: 1206
  • Total likes: 6
  • Whats Next. A Man Walking On The Moon.
    • Visa profil
    • Mudslinger
« Svar #11 skrivet: 16 juli 2009 kl. 23:10:55 »
haha pĂ„gar... lĂ€s mina inlĂ€gg om min maskin sĂ„ skall ni se pĂ„ mĂ„ndagsexemplar. MEN att kina maskiner och annat skulle vara vĂ€rre Ă€n pesten det slĂ„r inte jag mig pĂ„ bröstet för. Jag tycker denna maskin till detta pris i stort set hĂ„ller vad den lovar, nu sĂ€ger ju inte jag att jag misshandlar maskinen pĂ„ pin kiv men jag kör inte helt snĂ€llt med den och hade jag gjort det sĂ„ kanske den hade hĂ„llt mycket lĂ€ngre men som den fungerar nu sĂ„ Ă€r det acceptabelt tycker jag, allt slits ju det Ă€r bara sĂ„ oavsett om det Ă€r en "kinamskin" eller "kvalitetsmaskin" och kvalitetsmaskin Ă€r vell synd att sĂ€ga dĂ„ Ă€ven dom gĂ„r sönder och kostar skjortan att laga. Dessutom sĂ„ tillverkas Ă€ven kawa, yamaha, suzuki, dinli och andra hojar inte helt  utan vare sig japaner eller kineser. Visst, hade jag 100.000 sĂ„ skulle jag nog köpa mig en renegade men dom pengarna har jag inte och jag har minst lika roligt med min "billiga" maskin. SĂ„Ă„Ă„ för att komma fram till det jag ville ha sagt sĂ„ Ă€r det att jag tycker det Ă€r synd att du fĂ„tt fel pĂ„ maskinen och jag kan garantera dig att det kommer att bli mer. OCH att atv sweden inte klarar av att langa fram saker till Ă„terförsĂ€ljare i bra tid utan man fĂ„r vĂ€nta LÄNGE pĂ„ att fĂ„ tillbaka maskinen om man lĂ€mnar in den. Men det Ă€r klart, Ă€r atv sweden Ă€nda generalagenten till cf moto sĂ„ behöver dom inte ha sĂ„ mycket service tĂ€nkande för att fĂ„ behĂ„lla kunderna för Ă„terförsĂ€ljarna mĂ„ste handla av dom Ă€ndĂ„ och det vet atv sweden. en av första gĂ„ngerna jag hade problem med maskinen sĂ„ lĂ€mnade jag in den men Ă„terfösĂ€ljaren sa att atv swden hade semestertider och inte kunde leverera ut delarna lika snabbt som vanligt sĂ„ jag skrev till atv sweden och bad dom skynda pĂ„ lite och jodĂ„ det var semestertider och dĂ„ kunde dom inte jobba 100% med leveranserna vilket jag tycker Ă€r rent bedrövligt för det Ă€r inte bara en dĂ„lig ursĂ€kt det Ă€r ocksĂ„ fördjĂ€vligt nonschalant. en generalagent mĂ„ste ju leverera oavsett om det Ă€r semestertider eller inte, det har alltid jag fĂ„tt höra pĂ„ dom jobben jag haft. Vi fick helt enkelt jobba hĂ„rdare. thats it.
Kör inte alls lĂ€ngre Cf Moto 500  R.I.P
Can Am Renegade 800R Xxc 2010 - Till Salu
HeltÀckande hasplÄt - Iron Baltic
Gbc Gator  27 10 12 - 27 12 12
Hand och tumvÀrme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primÀr variator
Kör Polaris RZR 900Xp 2012 vÀgregg med massa lull lull
http://flensatvklubb.se

Online just nu.

113 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, monster, doggcrap,
Flest online idag: 116. Flest online nÄgonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlĂ€gg men förstĂ„r vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att fĂ„ en Ă„teruppsving. FB sina sidor Ă€r ju inte sökbara pĂ„ samma sĂ€tt som ett forum. SvĂ„rt att hitta kategorier och liknade. DĂ€r vinner forumen. Folk tröttnar pĂ„ FB sitt dĂ„liga utbud och letar sej tillbaka. Chatten Ă€r svĂ„rare det innebĂ€r att folk Ă€r inloggade och lĂ€ser konstant samt svarar. Ser fĂ„ den trenden pĂ„ andra forum dĂ€r jag Ă€r aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja mĂ„nga Ă€r pĂ„ facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten Ă€r sĂ„ lĂ„g, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera sĂ„ bra som möjligt. Senaste mĂ„naderna har vi gjort en stor satsning pĂ„ att öka anvĂ€ndbarheten pĂ„ mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejĂ€lt. KĂ€nns inte som att jag kan göra sĂ„ mycket mer. Tror att mĂ„nga som Ă€r aktiva har skapat grupper pĂ„ facebook dĂ€r de gör upp om körningar och sĂ„nt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: TrĂ„kigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det kĂ€nns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser pĂ„ parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den sĂ„ Ă€r det nĂ„gon hĂ€r som vet eller hört nĂ„got kan dom gĂ€rna fĂ„ höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar pĂ„ Ă€r om förra Ă€garen har varit pĂ„ och stĂ€llt kamaxeln fel. Problemet Ă€r dĂ„ att det inte kommer nĂ„gon sopp till tĂ€ndstiftet. Jag har fin gnista och fĂ„r sopp in i flottörskĂ„len. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkĂ„pan hĂ€romdagen och tĂ€nkte kolla pĂ„ kammen och kolla sĂ„ att den stĂ„r rĂ€tt men det som kan vara Ă€r att den kan stĂ„ 180 grader fel? Jag tĂ€nker dĂ„ om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: NĂ„gon som vet bra skogsvĂ€gar att köra i BĂ„lsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus pĂ„ en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmĂ€taren Ă€r riktigt sliten sĂ„ jag har bestĂ€llt en annan, dĂ„ Ă€r min frĂ„ga. Har nĂ„gon koll pĂ„ elschema eller vilka fĂ€rger som gĂ„r till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tĂ€ndstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tĂ€ndkabel,tĂ€ndhatt,cdibox men ingen gnista Ă€ndĂ„ ...nĂ„gon som Ă€r kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora dĂ€ck jag kan sĂ€tta pĂ„ utan spacers? Sitter nu pĂ„ 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat vĂ€xellĂ„dan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt nĂ€r jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sĂ€lja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: TĂ€nkte starta igĂ„ng den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det stĂ„r att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istĂ€llet? Eftersom att jag inte kan hitta nĂ„gon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vĂ€nta nĂ„got/nĂ„gra Ă„r innan du köper en, kolla dĂ„ pĂ„ en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips pĂ„ barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3Ă„ring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar sĂ„ tyvĂ€rr men det kanske Ă€ndras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart fĂ„r jag tag i spop fas 1 till cforce 850? NĂ„gon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten Ă€r verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri pĂ„ 3 gĂ„nger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? NĂ„gon som vet nĂ„gon lösning pĂ„ det problemet?  Innan nĂ€r batterierna var helt nya sĂ„ startade den men efter andra till tredje gĂ„ngen man startar fyrhjulingen sĂ„ startade den inte och dĂ„ kollade ja sĂ€kringarna och dom hade brunnit av, dĂ„ köpte ja sĂ€kringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det nĂ„gon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad Ă€r det för fel nĂ€r 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 lĂ„st seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strĂ„lkastare men hittar ingen stans att bestĂ€lla ifrĂ„n ,nĂ„gon som vet nĂ„tt bra stĂ€lle ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonĂ„ring: hallĂ„
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lĂ€gga till att bensin pumpen surrar vid tĂ€ndning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
Import, sjöfrakter, förtullningar