Nu är man Linahai ägare. Kul! Nu måste jag ställa lite frågor till alla erfarna Linhaiägare därute.Vad borde toppfarten vara för denna maskin ? Min segar sig upp i 55km/h känns inte rätt och accelerationen är inte heller mycket att skryta med.Blir det bättre under inkörning eller...?Den är "v-reggad" och alltså strypt.Vad kan man göra åt det och vem kan man vända sig till?Jag är helt okunnig på motorer men är helt såld på ATV körning och aning högre farter än 55 km/hhoppas ngn kan tipsa mig./L
Citat från: Larre skrivet 28 juni 2009 kl. 00:50:51Nu är man Linahai ägare. Kul! Nu måste jag ställa lite frågor till alla erfarna Linhaiägare därute.Vad borde toppfarten vara för denna maskin ? Min segar sig upp i 55km/h känns inte rätt och accelerationen är inte heller mycket att skryta med.Blir det bättre under inkörning eller...?Den är "v-reggad" och alltså strypt.Vad kan man göra åt det och vem kan man vända sig till?Jag är helt okunnig på motorer men är helt såld på ATV körning och aning högre farter än 55 km/hhoppas ngn kan tipsa mig./LEn vägreggad fyrhjuling får väl gå runt 65 enligt reglerna tror jag, men dom flesta maskiner gör lite till. Min Linhai 300 gör ca 75 så något verkar ju inte stå rätt till med din maskin även om den givetvis är strypt en hel del. Tyckte såg att folk med Linhai 520 eller vad den heter kom upp i ca 80 knutar, det är väl rimligt att anta att din maskin minst ska göra 65 med strypning annars blir jag förvånad./Blizzter
Det blir nog så att strypningen/strypningarna måste bort. Det känns inte som om maskinen kommer till sin rätt på ngt vis i nuvarande utförande.....Bör man vänta med detta tills efter inkörningen eller?Tack för sveren så långt!/L