Då vart motoren bytt, och ny innkjöring är på gång. Mvh
Tråkigt med motorn Men varför skar motorn? ska inte hända, kan det hända igen? -var oljan originaloljan dålig..?Intresserad och nyfiken av orsaken.
Citat från: svenne // arboga skrivet 13 juli 2009 kl. 09:22:37Tråkigt med motorn Men varför skar motorn? ska inte hända, kan det hända igen? -var oljan originaloljan dålig..?Intresserad och nyfiken av orsaken.Hejsan.Det var mest sannolikt en olje-pickup som var lite för kort/krökad (böjd uppåt). Det såg inte ut som om den var der den borde vara.Jag har inte fått någon exakt orsak ennu, men mest sannolikt är det därfor. Den tålde inte 4dl för lite olja, och det är inte som det ska vara. Kör man uppåt eller i nedförsbacke, vil ju oljan rinna undan pickupen så som det var nu, och så ska det ju inte vara. Jag väntar på det endeliga resultatet från ÅF, og vil posta det så snart det föreligger. Men det var inte bara skoj med ny motor häller visar det sig. Nu funkar inte hastighetsmätaren, og bakbromsen tänder inte bromsljuset. Ej hällre kan jag trycka ned bakbromsen/pedalen för at starta med väksellådsspaken i en väksel. Endast i parkläge. Med högre handbroms inne,kan jag starta oasätt väksel-läge. Jag har mätat alla koplingar,og alla signaler är som dom ska vara, men det funkar inte som det ska.... Kan det vara något i CDI-burken som har pajat?? Jag ser av el-skjemaet at alle dässa funktioner är innom CDI'en.. Vad är föressten den lilla svarta burken/releet som ligger uppe på CDI-burken, den med 3 ledningar inn på?? Någon som vet?Tacksam för alla svar!!
-slarv vid motorbytet, gick kanske lite för fort..Läma in igen och be dem göra RÄTT..mvh svenne