Stene: Är man 14 år så har man tyvärr inget begrepp om varken etik eller moral, att fräsa runt utan hjälm har vi alla gjort i den åldern, men det kan apas efter av jämnåriga ATV-fantaster, vilket jag knappast vill vara en bidragande faktor till. Vi pratar inte om staff eller böter som du gör, vi pratar om den egna personliga hälsan, det går inte att sätta ett pris på den. O vad har trimmning med detta att göra?
Hmm , både Stene och Mr2T har sina poäng....dock kan jag säga till grabbarna på korten, TA PÅ ER HJÄLM !! Ni KAN faktiskt spräcka skallen bara av att ramla av quaden från stillastående....det är det inte värt , jag lovar.
Citat från: "QuadMaster"ta kort när du hoppar istället :twisted: hoppa med denna blyklump sluta med katstrof har testat och flög av över styret. men lillbrosan som väger 30 kg klara det hyfsat med det går om man fjädrar med benen men vad kan går sönder när dämparna går ibotten?
ta kort när du hoppar istället :twisted:
Visst ska man ha hjälm, men jag tror inte att det är hjälmtvång på terrängreggade maskiner! Utan det är väl bara en rekomendation. Ska då även de bilderna tas bort?