Det var bättre utan datorer...
Var inne på mekonomen mek och däcks verkstad här i Rotebro för att fråga vad det skulle kosta med ett par 15" 4x100 plåtfälgar + däck 15" 75-80 205-235. Tänkte nämligen fixa gatdäck till min linhai. Kliver in i "butiken" och dom frågar vad det är till för bil. Jag berättar så att jag skall ha dom till min 4-hjuling. Men jag vet att det är 4 x 100 bult indelning.. Han frågar då igen -Vad är det för bil. Har du ett regg nummer?... Nu kan det tyckas att jag ställer orimligt höga krav på någon som jobbar i däcks branchen.. att de skall kunna ta fram ett pris på en fälg UTAN att ha varken bil modell eller reg nummer.. Det bör tilläggas att personen jag pratade med inte var en finnig 14 årig prao. För då hade jag köpt att han inte visste något.. Nä det var fan bättre förr då däcks handlarna INTE hade dator etc. Då de kunde mer än dra åt ett par hjulmuttrar.... Verkar som om man får kolla upp pris samt produkt nummer själv för att sedan be om att få handla hos dem.. Går tydligen bra för mekonomen då de bara ger service åt kunder som inte ställer JÄTTE krånglig fråga om en av deras produkter.. Nä nu åker jag till någon liten däcks nasare på landet där de fortfarande har kunskap och lite arbets stolthet.