Hur mycket ska det glappa i splinsen i bakhjuls hubben ?? När jag köpte maskinen så upptäckte jag att jag måste dra åt bakaxeln + att hubben satt lte löst, Tog bort hubben jorde rent men jag tycker den glappade onödigt mycket i splinsen , Så det blev ett par strängar locktite och sen drog jag den som fan ..Ska dom glappa i splinesen ?
Citat från: Nymoen skrivet 6 juni 2009 kl. 09:12:20Hur mycket ska det glappa i splinsen i bakhjuls hubben ?? När jag köpte maskinen så upptäckte jag att jag måste dra åt bakaxeln + att hubben satt lte löst, Tog bort hubben jorde rent men jag tycker den glappade onödigt mycket i splinsen , Så det blev ett par strängar locktite och sen drog jag den som fan ..Ska dom glappa i splinesen ?du skall ej ha glapp i hubbarna vilken sida glappar den på?
Citat från: 700_Centhor skrivet 7 juni 2009 kl. 04:49:37Citat från: Nymoen skrivet 6 juni 2009 kl. 09:12:20Hur mycket ska det glappa i splinsen i bakhjuls hubben ?? När jag köpte maskinen så upptäckte jag att jag måste dra åt bakaxeln + att hubben satt lte löst, Tog bort hubben jorde rent men jag tycker den glappade onödigt mycket i splinsen , Så det blev ett par strängar locktite och sen drog jag den som fan ..Ska dom glappa i splinesen ?du skall ej ha glapp i hubbarna vilken sida glappar den på?Vänster , Den satt helt lös och glappade
Ska hämta en ny bak hubb på garanti i dag Super bra service hos Motorbiten i Falun
Citat från: Nymoen skrivet 10 juni 2009 kl. 14:52:24Ska hämta en ny bak hubb på garanti i dag Super bra service hos Motorbiten i Falun kalasbra ,men bara så du vet det är bara hubben du kommer att få bultarna får du endera pressa ur eller försöka få jonas att göra det åt dig, det fick han göra åt mig.
Citat från: 700_Centhor skrivet 10 juni 2009 kl. 15:43:12Citat från: Nymoen skrivet 10 juni 2009 kl. 14:52:24Ska hämta en ny bak hubb på garanti i dag Super bra service hos Motorbiten i Falun kalasbra ,men bara så du vet det är bara hubben du kommer att få bultarna får du endera pressa ur eller försöka få jonas att göra det åt dig, det fick han göra åt mig.Inga problem jag är ju montör och har det mesta man kan behöva ha tillgång till . Pressar har vi nog en 10st på jobbetProblemet var att det var en fram hubb jag fick så ny är beställd där ser man, ja ja så kan de juh vara, hoppas det löser sig iaf.