Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: "bakaxel av!"  (lĂ€st 4368 gĂ„nger)

Utloggad Qwintuz

"bakaxel av!"
« skrivet: 5 juni 2009 kl. 22:49:33 »
Tjena!
investerade vÀldigt nyss i en hyosung 450 efter att ha lÀst en hel del pÄ detta forum. Har haft min cykel i ungefÀr 42,5 timmar nu, och min bakaxel (vet ej om det heter sÄ, men frÄn drevet bak och utÄt) gick rakt av. Min frÄga Àr nu om detta hÀnt nÄgon annan, och om "bakaxeln" Àr tvÄdelad eller en enda lÄng axel? samt om nÄgon vet vart man kan fÄ tag pÄ nya delar?

Mvh Q

Utloggad Edholm

SV: "bakaxel av!"
« Svar #1 skrivet: 6 juni 2009 kl. 01:10:52 »
Axeln Ă€r en hel enhet, och gĂ„r frĂ„n hjul till hjul genom bakaxellagren och svingen...hur gammal Ă€r din maskin, och finns det nĂ„gon garanti kvar? Och hur gick det till vid sjĂ€lva bakaxelhaveriet? Normal körning? Högt hopp? TerrĂ€ngkörning? Sladdade grus/asfalt?  Jag kan iaf sĂ€ga att det Ă€r INTE vanligt att bakaxlarna GÅR AV, kröks kanske, vid ovarsam/vĂ„ldsam behandling, men gĂ„r av..nĂ€e..vid en rejĂ€l klotning ner i ett krondike kanske, men dĂ„ brukar ju ocksĂ„ resten av hojen bli knĂ€ckt.  En god kamrat till mig hĂ€ngde pĂ„ turbo och insprut pĂ„ sin Goes450X (samma hoj, annan plast) och han knĂ€ckte mig veterligen ingen bakaxel.

Hursomhelst sĂ„ Ă€r det generalagenten JO Forsberg reservdelar(Jofrab), ocksĂ„ numera kallat Garage24, som levererar bĂ„de hojarna och delarna till Ă„terförsĂ€ljare. Vilken MC-smedja eller trĂ€dgĂ„rdsfirma som helst som Ă€r ansluten till Jofrab eller Garage24 kan bestĂ€lla en ny axel Ă„t dig. (mĂ„nga har den generalagenten idag, sĂ„ det gĂ„r att söka pĂ„ deras hemsida efter sin nĂ€rmaste ÅF)  En ny axel har artikelnummer 3-9046 och kostar 4147:- SEK till slutkund. Ta med dig de uppgifterna till din nĂ€rmaste Jofrab-anslutna Ă„terförsĂ€ljare, alternativt kan jag fixa en axel Ă„t dig via jobbet och sen skicka den till dig via postförskott.
Friskt kopplat Àr hÀlften brunnet"

CF Moto Allroad 500 Wide ITP Edition

Dinli DMX 450 -06 (brorsans nu)

Utloggad EKWALLRACING

SV: "bakaxel av!"
« Svar #2 skrivet: 6 juni 2009 kl. 13:05:16 »
Hejsan

Max Mc Import AB Àr Importör

av Hyosung sedan 1 Januari 2009

Garantier pÄ Hyosung tar Max Mc Import AB
PÄ de fordon som Max Mc Import AB har köpt till Sverige.


Garantier finns pÄ fordon som Jofrab/Garage 24/ Tws Motor har sÄlt i Sverige
MEN DETTA GÄLLER DÅ!!
Garanti gÀller frÄn pÄstÀllnings dag pÄ Regbevis inget annat.
Är den TRIMMAD inga garantier!
Kvitto pÄ inköp skall bifogas vid garanti jobb.
Servicar gjorda enligt manual dessutom kopia pÄ denna servicebok vid garanti jobb skall finnas.
Ägare av Hyosung fordon lĂ€mnar in den till en av vĂ„ra ÅF dĂ€r reklamations rapport görs.
HĂ€r Ă€r ÅF för Hyosung i Sverige.
http://www.hyosung.dk/se/aterforsaljare.htm

FrÄgor ring
0706-585708

MĂ„ndag till fredag
09.00-16.00

HĂ€ls
Robert Ekwall
SPONSRAR MIG SJÄLV!

Äger du fler Ă€n 5 bananer sĂ„ har du en kines!!

Utloggad Hydro

SV: "bakaxel av!"
« Svar #3 skrivet: 6 juni 2009 kl. 13:09:41 »
...Är den TRIMMAD inga garantier!...

LikstÀlls "trimmad" med avstrypt?
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad EKWALLRACING

SV: "bakaxel av!"
« Svar #4 skrivet: 6 juni 2009 kl. 14:28:33 »
Japp avstrypning borta Àr ju inte original
med andra ord inga garantier gÀller.

Och vi har koll pĂ„ detta dĂ„ vi besiktar fordonen sjĂ€lva hos Åf..
SPONSRAR MIG SJÄLV!

Äger du fler Ă€n 5 bananer sĂ„ har du en kines!!

Utloggad LAHA

SV: "bakaxel av!"
« Svar #5 skrivet: 6 juni 2009 kl. 18:41:10 »
Bara att skruva dit strypningarna alltsĂ„  ()p
Can Am Spyder RS

Utloggad Devil

SV: "bakaxel av!"
« Svar #6 skrivet: 6 juni 2009 kl. 19:02:02 »
Japp avstrypning borta Àr ju inte original
med andra ord inga garantier gÀller.

Och vi har koll pĂ„ detta dĂ„ vi besiktar fordonen sjĂ€lva hos Åf..


Hur Fan kan en Seriös generalagent pÄ allvar mena att en avstrypt motor pÄ ett av deras fordon skulle vara TRIMMAD...??
Det Àr enligt min mening bara ett jÀvligt billigt sÀtt att försöka komma undan sitt förbannade ansvar..!!
Om tillverkaren, i det hÀr fallet Hyosung, konstruerar en motor pÄ runt 50 hÀstar, och sen byrokraterna i ett land, det hÀr fallet sverige, bestÀmmer att fordonet i frÄga bara fÄr ha 20 hÀstar, och tillverkaren stryper denna motor för att kunna registrera in fordonet i detta land, för att fÄ framföra det pÄ detta lands vÀgar...!
Hur FAAAN kan detta pÄverka GARANTIN..!!??
Motorn Àr ju konstruerad, tillverkad och sen strypt..!! Fordonet Àr ju konstruerat för att tÄla 50 hÀst, inte 20.!! sen om materialfel gör att bakaxeln gÄr av, har ju inte detta med strypningen att göra!
Ett trĂ€nat "besiktaröga" ska vĂ€l för fan kunna se pĂ„ brottytan om det handlar om materialfel typ porer i materialet, eller om det möjligen Ă€r en krökt axel som gĂ„tt av..!? istĂ€llet för att först kolla om det rĂ„kar sitta en avstrypt trottel i! Detta Ă€r inte trim! det Ă€r inte ens en Ă€ndring av orginalutförandet, det Ă€r orginalskick!! som den konstruerats för att vara och hĂ„lla av tillverkaren Hyosung.   
Trimma Ă€r att ÖKA effekten!!!
Ta för fan ert ansvar!!

 
Honda ATC110...   -Utsliten
Polaris 250R...       -Klotad
Rapier 450...         -garantibytt...
Rapier 450 #2...    -Projekt Hyosung- =;)

Utloggad wasteland

SV: "bakaxel av!"
« Svar #7 skrivet: 6 juni 2009 kl. 20:42:32 »
Japp avstrypning borta Àr ju inte original
med andra ord inga garantier gÀller.

Och vi har koll pĂ„ detta dĂ„ vi besiktar fordonen sjĂ€lva hos Åf..


Hur Fan kan en Seriös generalagent pÄ allvar mena att en avstrypt motor pÄ ett av deras fordon skulle vara TRIMMAD...??
Det Àr enligt min mening bara ett jÀvligt billigt sÀtt att försöka komma undan sitt förbannade ansvar..!!
Om tillverkaren, i det hÀr fallet Hyosung, konstruerar en motor pÄ runt 50 hÀstar, och sen byrokraterna i ett land, det hÀr fallet sverige, bestÀmmer att fordonet i frÄga bara fÄr ha 20 hÀstar, och tillverkaren stryper denna motor för att kunna registrera in fordonet i detta land, för att fÄ framföra det pÄ detta lands vÀgar...!
Hur FAAAN kan detta pÄverka GARANTIN..!!??
Motorn Àr ju konstruerad, tillverkad och sen strypt..!! Fordonet Àr ju konstruerat för att tÄla 50 hÀst, inte 20.!! sen om materialfel gör att bakaxeln gÄr av, har ju inte detta med strypningen att göra!
Ett trĂ€nat "besiktaröga" ska vĂ€l för fan kunna se pĂ„ brottytan om det handlar om materialfel typ porer i materialet, eller om det möjligen Ă€r en krökt axel som gĂ„tt av..!? istĂ€llet för att först kolla om det rĂ„kar sitta en avstrypt trottel i! Detta Ă€r inte trim! det Ă€r inte ens en Ă€ndring av orginalutförandet, det Ă€r orginalskick!! som den konstruerats för att vara och hĂ„lla av tillverkaren Hyosung.   
Trimma Ă€r att ÖKA effekten!!!
Ta för fan ert ansvar!!

 



WORD!!  ()p
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad Tedde89

SV: "bakaxel av!"
« Svar #8 skrivet: 6 juni 2009 kl. 20:52:59 »
Japp avstrypning borta Àr ju inte original
med andra ord inga garantier gÀller.

Och vi har koll pĂ„ detta dĂ„ vi besiktar fordonen sjĂ€lva hos Åf..


Hur Fan kan en Seriös generalagent pÄ allvar mena att en avstrypt motor pÄ ett av deras fordon skulle vara TRIMMAD...??
Det Àr enligt min mening bara ett jÀvligt billigt sÀtt att försöka komma undan sitt förbannade ansvar..!!
Om tillverkaren, i det hÀr fallet Hyosung, konstruerar en motor pÄ runt 50 hÀstar, och sen byrokraterna i ett land, det hÀr fallet sverige, bestÀmmer att fordonet i frÄga bara fÄr ha 20 hÀstar, och tillverkaren stryper denna motor för att kunna registrera in fordonet i detta land, för att fÄ framföra det pÄ detta lands vÀgar...!
Hur FAAAN kan detta pÄverka GARANTIN..!!??
Motorn Àr ju konstruerad, tillverkad och sen strypt..!! Fordonet Àr ju konstruerat för att tÄla 50 hÀst, inte 20.!! sen om materialfel gör att bakaxeln gÄr av, har ju inte detta med strypningen att göra!
Ett trĂ€nat "besiktaröga" ska vĂ€l för fan kunna se pĂ„ brottytan om det handlar om materialfel typ porer i materialet, eller om det möjligen Ă€r en krökt axel som gĂ„tt av..!? istĂ€llet för att först kolla om det rĂ„kar sitta en avstrypt trottel i! Detta Ă€r inte trim! det Ă€r inte ens en Ă€ndring av orginalutförandet, det Ă€r orginalskick!! som den konstruerats för att vara och hĂ„lla av tillverkaren Hyosung.   
Trimma Ă€r att ÖKA effekten!!!
Ta för fan ert ansvar!!

 

hÄller med till 100%!
en gÄng i tiden hade jag en Goes 450x som va vacker
Kör nu pÄ tvÄ hjul Honda CB600 -09 white pearl

Utloggad pek

SV: "bakaxel av!"
« Svar #9 skrivet: 7 juni 2009 kl. 20:55:05 »
Japp avstrypning borta Àr ju inte original
med andra ord inga garantier gÀller.

Och vi har koll pĂ„ detta dĂ„ vi besiktar fordonen sjĂ€lva hos Åf..


Hur Fan kan en Seriös generalagent pÄ allvar mena att en avstrypt motor pÄ ett av deras fordon skulle vara TRIMMAD...??
Det Àr enligt min mening bara ett jÀvligt billigt sÀtt att försöka komma undan sitt förbannade ansvar..!!
Om tillverkaren, i det hÀr fallet Hyosung, konstruerar en motor pÄ runt 50 hÀstar, och sen byrokraterna i ett land, det hÀr fallet sverige, bestÀmmer att fordonet i frÄga bara fÄr ha 20 hÀstar, och tillverkaren stryper denna motor för att kunna registrera in fordonet i detta land, för att fÄ framföra det pÄ detta lands vÀgar...!
Hur FAAAN kan detta pÄverka GARANTIN..!!??
Motorn Àr ju konstruerad, tillverkad och sen strypt..!! Fordonet Àr ju konstruerat för att tÄla 50 hÀst, inte 20.!! sen om materialfel gör att bakaxeln gÄr av, har ju inte detta med strypningen att göra!
Ett trĂ€nat "besiktaröga" ska vĂ€l för fan kunna se pĂ„ brottytan om det handlar om materialfel typ porer i materialet, eller om det möjligen Ă€r en krökt axel som gĂ„tt av..!? istĂ€llet för att först kolla om det rĂ„kar sitta en avstrypt trottel i! Detta Ă€r inte trim! det Ă€r inte ens en Ă€ndring av orginalutförandet, det Ă€r orginalskick!! som den konstruerats för att vara och hĂ„lla av tillverkaren Hyosung.   
Trimma Ă€r att ÖKA effekten!!!
Ta för fan ert ansvar!!

 



Kunde inte sagt det bĂ€ttre sjĂ€lv.    :headbang:
Can-am 650Xt - 08.
Ktm 250 EXC-F -07 *SĂ„ld*
Arctic cat 650 H1 - 07 *SĂ„ld*
Grizzly 600 - 99 *SĂ„ld*
Ltz 400 - 06 *SĂ„ld*

Utloggad manneman

SV: "bakaxel av!"
« Svar #10 skrivet: 8 juni 2009 kl. 00:53:52 »
KÀnns som att majoriteten har ordet hÀr och gör man sÄdana dumma uttalanden sÄ bajsar man sig nog sjÀlv i munnen om man inte tar tag i problemet pÄ ren skÄnska!

Jag som kör Badboy och Ă€r en av de som driver Sveriges största aktiva forum för kinamaskiner vet hur det Ă€r med alla ÅF som bara Ă€r intresserade av att krĂ€nga maskiner och inte svara för sina garanti Ă„taganden!

Det finns tyvĂ€rr alltför gott om ÅF och importörer pĂ„ min svarta lista...

SKÄRPNING!

Utloggad EKWALLRACING

SV: "bakaxel av!"
« Svar #11 skrivet: 8 juni 2009 kl. 17:30:31 »
Hejsan

KĂ€ra Quad Ă„kare

Vi gÄr pÄ S&Mt tillverkarens rekomendationer hur det skall reklameras
Om ett fordon har en coc dokumenterad beskrivning dÀr det stÄr antal kilowatt pÄ fordonet
sÄ Àr det det som gÀller vid garantier.

Om man har den instÀllningen att man kan trimma ta bort strypningar och tror att man kan fÄ ut det pÄ reklamationer sÄ Àr det fel.

Men sjÀlvklart sÄ ser vi pÄ vad som skett och varför vid varje besiktning
Brott pÄ bakaxel skall ju inte ske vid normal körning.

Vi har redan tagit ett antal motorer i garanti Àrenden
men det betyder inte att det Àr praxis.

En av dem visade det sig at Åf anvĂ€nt fel motor olja (hypoid olja) bakaxelolja enligt rekommendationer frĂ„n ej nĂ€md Importör. Ända valde vi att byta motor.

Vi kommer att ta ansvar för de Hyosung som finns i Sverige som omfattar garanti tiderna enligt köpekontrakt och pÄstÀllning enligt regbevis.


Hysung atv och Mc fordon skall servas hos vĂ„ra Åf som finns pĂ„ bifogad lĂ€nk
http://www.hyosung.dk/se/aterforsaljare.htm
pÄ Mopeder görs service och reklamationer hos din lokala moped handlare.
SPONSRAR MIG SJÄLV!

Äger du fler Ă€n 5 bananer sĂ„ har du en kines!!

 


Online just nu.

152 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 172. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme