Baxima jag tycker du skall köpa dig en cf då dom är billiga i inköp och det finns billiga reservdelar till dom, visst finns det sjukdommar på cf:en men det finns det på alla maskiner, till och med på märkesmaskinerna som dessuton är minst dubbelt så dyra i inköp och nästan 3x så mycket dyrare i reservdelar så jag tycker du skall testa en cf och säga sen vad du tycker själv för visst finns det folk som klagar (jag är en) men maskinen håller vad den lovar tycker jag. Sen beror det ju på vad du skall ha den till. Jag kör ganska hårt med min så även fast jag är trött på allt som strular så är jag riktigt förvånad utav vad denna maskin klarar av utan att gå sönder. Detta forum är guld för här skriver ju alla om allt som är bra och dåligt och det i slutändan gör att du kan förbättra din maskin och förebygga problem genom att kolla vissa saker, byta vissa saker innan dom ger upp och jag är en sån som aldrig är nöjd oavsett vad jag har (gräset är alltid grönare på andra sidan) så mitt gnällande om maskinen skall du inte ta för hårt på och sen tveka fullt ut och inte köpa en cf för jag har som skrivet i tidigare trådar aldrig haft så roligt som nu med min cf och jag kommer fortsätta med det. En kille skriver att "jag förstår inte att du orkar " när jag förklarat alla mina problem men svaret är enkelt för cf:en är en mysig maskin med en bra grundpotential som alltid går att förbättra men i grundutförandet så duger den med som den är. Jag kommer aldrig oavsett inkommst att byta bort min maskin mot något annat, kanske köper en till men jag kommer behålla min cf. Det första jag tycker man skall göra är att byta till en starkare fjäder och byta till en remkopia då orginalremmen har en lite för vass utformning vid anläggningsytan så den slipar ner främre cvt:n och att den tjuter vid start om du har orginalfjäder eller inte. OCH så tycker jag att den främre katten skall bort för det gör mycket med maskinen.