http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=204881
Hojåkare var sannerligen en statusgrej för 20 år sedan... numera kör vilken svensson som helst runt på en glidarcykel och tror dom är något, har själv kört alla sorters motorcyklar och det är så tråkigt!!!Körde custom cykel först, fick ju åka 40 mil åt något håll för att se något av värde, själva körupplevelsen tyckte jag var skit, Körde sportcykel, gasa på asfalt tröttnade man rätt fort på.Quadden kan jag köra i stort sett överallt och det är roligt Ibland hejjar jag på MC åkare men oftast ser jag på dom med förakt, dom hälsar aldrig på mig för dom tror väl dom är så mycket bättre, drar lite alla hojåkare över en kam men det är ju så det är Guldkornet var nog när jag snackade med en kille i strömstad som hade en 400 CBR och trodde han var tuffast i världen, fullt skinnställ och spydig som få. han var 200% säker på att han drog min raptor i race, jag visste att 400 CBR är bra mycket klenare än min raptor så visst Körde ifrån han på bakhjulen från start till 5'an, så satt jag och vinka till han. Längesen jag mådde så gott Som någon sa, att ta ett A kort är väl inge speciellt? Hojåkningar var som sakt status förr och nu har vem som helst en MC
Man kanske skulle hänga på pensionärsgänget när dom ska utpå tisdagsrundan, dom brukar träffas ett gäng en gång i veckan och åkatill nåt fik.Skulle va kul att se reaktionen när 10 skitiga ATV-åkare dyker upp. Förresten det där med att heja på varandra, Glidargubbarna hejar intepå riskokarna heller i så stor utsträckning. Och vice versa.