Citat från: Kmike skrivet 6 augusti 2009 kl. 20:47:02Jag kör en vägreggad och ja vill att den ska gå bättre..har en sålänge bara bytt cdi box till den orginala cross boxen + att ja har fimpat gas spärren vad mer ska ja göra för att få ut full effekt på den?OTROLIGT tacksam för ett bra svar tpf Fixa en ny luftböj mellan trottel och luftburken.... öppna och titta hur den ser ut så kanske du förstår varför min kompis fick BRA mycket mer vrid i sin när han bytte den. och det kostar ju inte många kronorna direkt kan du flytta trottel sensorn när du ändå är i farten
Jag kör en vägreggad och ja vill att den ska gå bättre..har en sålänge bara bytt cdi box till den orginala cross boxen + att ja har fimpat gas spärren vad mer ska ja göra för att få ut full effekt på den?OTROLIGT tacksam för ett bra svar tpf
Tja asså ska du flytta TPS'en så utgår det ju ifrån att du inte har nån bränslebox.... har du det så saboterar du bara, men har du inte det lurar du datorn i hjulingen att tro att du har mer gas än du har... så då får du mer bensin, Öppnar du avgasröret och luftburken kommer den ju gå lite snålt..... därför kan du flytta TPS'en lite granna för att dra ur kanske 1-5hk mer... är ju fruktansvärt lätt, bara lossa en skruv, vrida och dra åt...finns guide till just KFX på internet, ska se om jag hittar
Har letat en bra stund nu men hittar den inte...... har den bara i huvudet och har ingen vidare lust att skriva ner hur det ska göras EXAKT
nä men det är ganska enkelt ändå.... den sitter fast i 2 skruvar och det ena hålet är avlångt så man ska kunna vrida den... det som egentligen är superviktigt är att du märker hur den sitter originalt så du kan få tillbaka den dit om du vill...sen är det bara att flytta den ungefär 1-2mm den är väääldigt känslig...... så haru mer soppa!