Citat från: schneberger skrivet 26 juni 2009 kl. 11:21:50var ute idag och skulle skruva men stötte på lite patrul. jag kan itne bygga cylle 2's avgassystem innan jag har luftburken hemma från staterna. för när jag vet hur mycket plats den sväljer så vet jag även om jag kan montera tanken där jag vill , eller där jag måste. jag vill helst ha den i fram och monterat ganska lågt. om inte det går så måste den monteras i bakramen. om den måste monteras i bakramen så blir det dubbla pipor. om jag kan montera den som jag vill så blir den en dubbelburk till avgaset som monteras i bakramen för att centrera vikten . så det blir nog lite lugnt fram tills nästa vecka. då får jag burken och då kan jag routa avgaset färdigt. Är det bensinpump på duccen förresten? skulle kunna stoppa tanken under sadeln, typ där luftburken sitter på en cross, och dessutom sänker ner den över/runt bakdämparen så långt ner man kan så skulle mängden soppa påverka tyngdpunkten minimalt
var ute idag och skulle skruva men stötte på lite patrul. jag kan itne bygga cylle 2's avgassystem innan jag har luftburken hemma från staterna. för när jag vet hur mycket plats den sväljer så vet jag även om jag kan montera tanken där jag vill , eller där jag måste. jag vill helst ha den i fram och monterat ganska lågt. om inte det går så måste den monteras i bakramen. om den måste monteras i bakramen så blir det dubbla pipor. om jag kan montera den som jag vill så blir den en dubbelburk till avgaset som monteras i bakramen för att centrera vikten . så det blir nog lite lugnt fram tills nästa vecka. då får jag burken och då kan jag routa avgaset färdigt.
Fan va coolt bygge, om man bara hade dig som granne. Hade funderingar på förut att sätta in en husabergmotor 501 fe i en smc cbw 250 ram men det stannade upp helt när jag inte hade lokal att sitta i men drömmen finns fortfarande. Hoppas att det går bra med ditt bygge coh att du slänger upp lite mer bilder och en videosnutt när du startar upp helvetesmaskinen. Keep it up, god loves us all
Citat från: Pegazus_Online skrivet 18 juni 2009 kl. 10:43:10Fan va coolt bygge, om man bara hade dig som granne. Hade funderingar på förut att sätta in en husabergmotor 501 fe i en smc cbw 250 ram men det stannade upp helt när jag inte hade lokal att sitta i men drömmen finns fortfarande. Hoppas att det går bra med ditt bygge coh att du slänger upp lite mer bilder och en videosnutt när du startar upp helvetesmaskinen. Keep it up, god loves us allJag har gjort det du funderade och drömde om. Tog fan i hornen, kapade itu smc:n chassiet och plöjde in en Honda cb 900 boldor spis från -82. Skulle gärna visat några bilder, men dom är för stora typ 1,2 Mb och tillåtna är 400Kb, så det får väll dröjja tills man får hjälp med en förminskning.
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
hur går de me de här bygget hänt nå nyt eller