ja och för att förtydliga daffan lite så var torsboda banan redan "klassad" mark, det var väl om jag inte är helt ute och cyklar ett kommunalråd för en lång tid sedan som klassade den marken som industriområde, och det gav ett helt annat läge för vad som får göras där. så det var miljötillståndet som kostade 3000kr att söka, och det betalas inte tillbaka vid ett eventuellt avslag.kolla på mittsverigebanan vilka krav som idag ställs på miljö, buller, säkerhet osv... dom har väl bråkat bort ett par miljoner med kommunen vid det här laget."Jag kan avslöja min inkomst!600kr i månaden! Skattefritt! Det kallas även för Månadspeng "med det som utgångspunkt så tror jag att det vi pratar om här är "inte billigt", bara markhyran/arrendet du räknat på (10000kr/år) är 833kr/månaden vilket gör att du är 233 kr back innan du har ryckt i snöret.
Grejen är väll den att 500cc_Anton inte har kørkort? Eller har jag fel?
Citat från: namn skrivet 7 april 2009 kl. 21:49:49ja och för att förtydliga daffan lite så var torsboda banan redan "klassad" mark, det var väl om jag inte är helt ute och cyklar ett kommunalråd för en lång tid sedan som klassade den marken som industriområde, och det gav ett helt annat läge för vad som får göras där. så det var miljötillståndet som kostade 3000kr att söka, och det betalas inte tillbaka vid ett eventuellt avslag.kolla på mittsverigebanan vilka krav som idag ställs på miljö, buller, säkerhet osv... dom har väl bråkat bort ett par miljoner med kommunen vid det här laget."Jag kan avslöja min inkomst!600kr i månaden! Skattefritt! Det kallas även för Månadspeng "med det som utgångspunkt så tror jag att det vi pratar om här är "inte billigt", bara markhyran/arrendet du räknat på (10000kr/år) är 833kr/månaden vilket gör att du är 233 kr back innan du har ryckt i snöret.Men det e klart att pappa hjälper till med betalningen! Citat från: Gabber skrivet 7 april 2009 kl. 18:50:43Grejen är väll den att 500cc_Anton inte har kørkort? Eller har jag fel?nepp jag har inget körkort