Är det verkligen ingen som bytt ut sitt gasreglage? Jag har varit sugen, men vet inte riktigt hur mycket jobb det är.
Eller så är det så att dom vet att fyrhjulingar lyfter en hel del lera som hamnar på gas rullen så man inte klarar av att gasa sedan utan bara slirar runt rullen :wink:
En fyrhjuling lyfter säket tio gånger mer lera än en 2 hjuling beroende på att styret inte följer fram hjulen/ett på samma sett som en 2 hjuling. Skärmarnas konstruktion och storlek på däck har en viss inverkan med.hade jag bara vetat hur man la upp bilder så hade jag kunnat visa ...
klart det går att få en 2 hjuling "sketen" också..ler...det är ju halva nöjjet... men jag ser just ingen mening att ta bort tum gasen efter som det funkar klander fritt med den. känns lättare att bara trycka på en spak än vrida hela handen i kniviga lägen.... och är det får allt va rätt mycket lera innan spaken inte går att flytta lätt. gas rullen behövs ju bara någon cm med lera innan det blir svårt att behålla "kännslan" vid gas på drag. Men jag har inte kört så många timmar med rulle så det är möjligt att om jag kör några 50 tals timmar med rulle så gillar jag den bättre Vilket jag inte kommer att göra....eftersom jag kör så varierat och ute i skogen och på berg å så och då vill man allt ha ett fast handag att hänga i när det går lite illa och inte en rulle som ger meeeer gas i fel läge.hehe... Så tänker JAG i alla fall....Men tillbaka till ämnet en sväng ... Att byta till rulle är ju en barn lek ... man ringer återförsäljaren och säger att man vill ha en rullgas så tar han fram dom grejerna som behövs;) och har man då redan tagit isär sin tum gas och vet hur det serut med nipplar och hölje så kanske det bara räcker med ett hantag och korta höljet på orginal vajern. och då slipper man köpa en ny vajer i alla fall... waaa va långt detta blev ... :oops:
ett litet förtydligande bara .... det jag menar med lera på gas rullen är den lera som är mellan rullen och din hand. Ett lager lera på en cm gör ju att handen glider som oljad ål runt hantaget utan att man får gasen med sig ...