Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kawasaki KFX 450R  (lĂ€st 4526 gĂ„nger)

Utloggad Gustaf_87

Kawasaki KFX 450R
« skrivet: 27 mars 2009 kl. 17:24:49 »
Det jag undrar över Àr hur en KFX 450R fungerar som en all-around maskin?
Har för tillfÀllet inte sÄ stor koll pÄ fyrhjulingar men efter jag provat polarns Raptor 700 sÄ
blev jag enormt sugen pÄ att köpa en och vÀljer nog hellre kawasaki Àn yamaha.

tacksam för all information...MVH/Gustaf
- Raptor 700
- Arctic Cat F6
- Med mera...

Utloggad LAHA

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2009 kl. 17:36:41 »
Som allround maskin fins det nog inget bĂ€ttre Ă€n Raptor 700. Det lilla jag har kört 450 KFX sĂ„ kan jag sĂ€ga att sadeln var som en ekplanka, alldeles för hĂ„rd för vĂ€gkörning. Andra nackdelar Ă€r de tĂ€tare serviceintervallerna med bla kolvbyte, det Ă€r ju i grund o botten en ren crossmaskin med godkĂ€nd belysning. Det bĂ€sta rĂ„d jag kan ge dig Ă€r att provköra de maskiner du Ă€r intresserad av och bilda dig en egen uppfattning   ()p
Can Am Spyder RS

Utloggad Narmasilℱ

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #2 skrivet: 27 mars 2009 kl. 18:23:08 »
jo som han sa... bÀttre allround Àn raptorn finns nog inte. Jag gillar verkligen inte vÀxellÄdorna pÄ 450 maskinerna för allround köra, raptorn har mycket skönare för just det.

men prova bÄda och se vad du ska ha den till, jag skulle personligen inte köpa en 450 om jag inte hade en ordentlig bana att köra pÄ
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Pajjo

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #3 skrivet: 27 mars 2009 kl. 23:27:37 »
Nu mĂ„ste jag frĂ„ga.. de dĂ€r LAHA skrev att de Ă€r tĂ€tare serviceintervaller.. visst.. men kolvbyte?!?!? 
Vad menar ni med de? har lÀst att vissa pÄ detta forum har skrivit att de Àr typ "vanlig service Ä byta kolv pÄ 450in!"??? förklara gÀrna..? Ä kom inte med att de sliter mkt för dom har sÄ smÄ motorer Ä tar ut sÄ mkt effekt eller varvar mkt.. för hur mkt kör man egentligen med dessa? visst man kanske ska byta oftare Àn vad man gör pÄ en bil.. men de Àr ju inget man kan skriva som service pÄ dessa maskiner...!

Annars vet du ju vad jag har svarat.. (iaf ang min)
Kawasaki KFX 450R -08

Utloggad Narmasilℱ

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #4 skrivet: 28 mars 2009 kl. 05:50:29 »
det dÀr med kolvbyten kan man nog dra ut pÄ dubbla tiden om man kör allround typ. service intervallerna i boken Àr ju avsett för bana dÄ dom hÀrjas precis hela tiden
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Gustaf_87

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #5 skrivet: 28 mars 2009 kl. 06:45:21 »
Joo kolvbyte lÀt lite vÀl extremt, om det vore en 2-taktare sÄ.

Tackar för alla svar, lutar mot en raptor 700 men samtidigt Àr jag sugen pÄ en kawasaki.
NÄgon som har erfarenhet om kawasakis 700cc? Priset stiger avsevÀrt dÄ dock.

Om nÄgon har mer information sÄ tveka inte att skriva ner nÄn rad.

MVH/Gustaf
- Raptor 700
- Arctic Cat F6
- Med mera...

Utloggad Fx2

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #6 skrivet: 28 mars 2009 kl. 10:39:01 »
HjÀlpte kompisen att byta kolv pÄ hans KFX , den hade gÄtt 16 timmar (pÄ banan) och den var helt slut.

Jag kör sjÀlv Yfz 450 och mÄnga rekommenderar kolvbyte efter 50 timmar pÄ dom.

Alla 450 hojar i princip Àr riktiga race-hojar och dÄ fÄr man rÀkna med att grejorna gÄr sönder och behöver underhÄllas.

Jag tycker sÄhÀr: För crossbanan sÄ Àr det 450 hojar som gÀller men om man ska köra lite mer blandat sÄ Àr raptor 700 ett jÀttebra val.

Mvh Fredrik

Utloggad Gustaf_87

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #7 skrivet: 28 mars 2009 kl. 15:00:30 »
Efter 50 timmar!? PĂ„ en 4-taktare!? Helt galet
- Raptor 700
- Arctic Cat F6
- Med mera...

Utloggad Pajjo

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #8 skrivet: 28 mars 2009 kl. 16:21:31 »
Allt beror pÄ hur man servar.. (tvÀttar luftfilter osv osv) gör man de ofta Ä förhindrar skit Ä komma in i motorn sÄ har jag vÀldigt svÄrt Ä tro att "mÄnga" rekomenderar att man byter kolv efter 50 timmar (tex om man bara anvÀnder den till Ä köra inne i stan eller "lÄngkörning" sÄ vore de konstigt om kolven mÄste bytas efter 50 timmar)

Att kolven va helt slut efter 16 timmar hur ofta rengör han filtret dÄ? min har typ gÄtt minst 16 timmar pÄ bana Ä jag har inga missljud alls frÄn motorn.. Ä som du sÀger att kolven va helt slut sÄ mÄste den ju ha lÄtit vÀldigt illa? Ä de har inget med kawwa Ä göra.. utan att de kan hÀnda vem som helst nÀr som helst.. Àven med R700orna..
Kawasaki KFX 450R -08

Utloggad Gustaf_87

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #9 skrivet: 28 mars 2009 kl. 16:39:31 »
Joo nog förstÄr vÀll jag att det inte har nÄgonting med kawa att göra, jag har skruvat en del och har full koll pÄ hur en motor fungerar ;), hehe.
Tror nog ÀndÄ att det lutar Ät en 700, men hittar ingen i bra pris klass för tillfÀllet dock.
- Raptor 700
- Arctic Cat F6
- Med mera...

Utloggad Narmasilℱ

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #10 skrivet: 28 mars 2009 kl. 17:15:48 »
min Àr till salu för samma peng som en YFZ450R kostar ny :)
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Fx2

SV: Kawasaki KFX 450R
« Svar #11 skrivet: 28 mars 2009 kl. 18:42:46 »
Hehe, den kolven som vi bytte efter 16 timmar , den motorn hade inga missljud , men den var sliten Ä blÄrökte en hel del , det var dÀrför den byttes. Och den va vÀlservad men den hade som sagt gÄtt 16 hÄrda timmar pÄ bana. (man kan ju köra som en f***a i flera 100 timmar om man vill)

Och risken med att inte sköta kolvbyten Àr ju att kolven spricker, med stora följdskador som resultat. Men det Àr ju som sagt upp till var och en hur man vÀljer att göra.

Jag personligen bryr mig inte hur ni gör, men jag vet hur mycket som gĂ„r sönder om man inte sköter kolv byten.  ::)

Den som tror att man inte behöver byta kolv pĂ„ 4 takts motorer behöver nog ta och vakna lite  :lol:


 


Online just nu.

181 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Honda-Robban, rogun, WiseDuck,
Flest online idag: 210. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme