Citat från: SkoGsvilden_ skrivet 26 mars 2009 kl. 18:15:00[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=otebf5JkH4E&feature=related[/youtube]OT: Kan ju inte påstå att era smorklar är manliga direkt.. Kolla på filmen så ser ni manliga snorklar.. Och 47sek in i filmen så ser ni hur snorklar ska användas.. Nää de ser riktigt brutalt ut e snyggt som fan och ni gör ett jävl*t snyggt jobb när ni monterar dit dom ser riktigt proffsigt ut.. Tänkte bara på att varför har du en brandsläckare på hojen?.. // OlleJag har en kompis som kör en Bruteforce...är vi var ute på tur i sommras åkte jag bakom honom, den skjuter ut meter långa lågor ur avgasröret vid gaspådrag/avslag, blev lite rädd att det skulle ta sig i det högar gräset, eller i mina kläder .....HELLRE HA ÄN ATT ÖNSKA SIG!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=otebf5JkH4E&feature=related[/youtube]OT: Kan ju inte påstå att era smorklar är manliga direkt.. Kolla på filmen så ser ni manliga snorklar.. Och 47sek in i filmen så ser ni hur snorklar ska användas.. Nää de ser riktigt brutalt ut e snyggt som fan och ni gör ett jävl*t snyggt jobb när ni monterar dit dom ser riktigt proffsigt ut.. Tänkte bara på att varför har du en brandsläckare på hojen?.. // Olle
Men ni som har snorklat era maskiner och kör i djupa vatten hål. Hur gör ni med elen då?
ja ljudet försvann nästan helt.det blev riktig bra, jag satt faktiskt in en halva av ett rör invändigt (i filtret för variatorn ) så att ljudet endast tar sig nedåt, mot displayen, limmade dit det i filtret.Finns ingen risk att det blir kaka på kaka med filter både upp och nere i burken. (insuget)Det "smuttiga" filtret har ingen "stoppning" av ludd eller liknande, utan det är endast ett finmaskigt nät.
Citat från: AtvNerd skrivet 26 mars 2009 kl. 22:02:44ja ljudet försvann nästan helt.det blev riktig bra, jag satt faktiskt in en halva av ett rör invändigt (i filtret för variatorn ) så att ljudet endast tar sig nedåt, mot displayen, limmade dit det i filtret.Finns ingen risk att det blir kaka på kaka med filter både upp och nere i burken. (insuget)Det "smuttiga" filtret har ingen "stoppning" av ludd eller liknande, utan det är endast ett finmaskigt nät.HÄRLIGT!Då blir det såna! Jag ska ta och smörja frolland lite till också om dom där filtren, så blir det fraktfritt ;-) Känns ju riktigt bra att ha dig som försökskanin!
Citat från: djmapleman skrivet 26 mars 2009 kl. 22:14:58Citat från: AtvNerd skrivet 26 mars 2009 kl. 22:02:44ja ljudet försvann nästan helt.det blev riktig bra, jag satt faktiskt in en halva av ett rör invändigt (i filtret för variatorn ) så att ljudet endast tar sig nedåt, mot displayen, limmade dit det i filtret.Finns ingen risk att det blir kaka på kaka med filter både upp och nere i burken. (insuget)Det "smuttiga" filtret har ingen "stoppning" av ludd eller liknande, utan det är endast ett finmaskigt nät.HÄRLIGT!Då blir det såna! Jag ska ta och smörja frolland lite till också om dom där filtren, så blir det fraktfritt ;-) Känns ju riktigt bra att ha dig som försökskanin! skicka din bandsats så gör jag en utvärdering....du får tillbaka den om ett par år..... din prylbög!
LUGN! köp inte filtret för insuget, det är troligtvis orsaken till att min sög upp olja från vevhuset in i luftburken, iofs en kombination av lutande maskin och för tät snorkel. hade ca 1 liter olja i burken, följer rådet jag fick om luftnippel i underkant på luftburken, för dränering vid behov.
Citat från: AtvNerd skrivet 7 april 2009 kl. 20:05:13LUGN! köp inte filtret för insuget, det är troligtvis orsaken till att min sög upp olja från vevhuset in i luftburken, iofs en kombination av lutande maskin och för tät snorkel. hade ca 1 liter olja i burken, följer rådet jag fick om luftnippel i underkant på luftburken, för dränering vid behov. Tänk att du hittar bra lösningar på allt. Så rent praktiskt betyder det att nästa gång du ska byta olja blockerar du snorkeln och tappar oljan ur luftburken istället för att behöva krypa under hjulingen Det blir lite tomt framför snorklarna, ska du inte ta och montera kylaren där nu?