Citat från: AtvNerd skrivet 18 mars 2009 kl. 21:00:48Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.Vart kommer snorklarna ifrån undrar jag!Dom påminner VÄLDIGT mycket om mina! :-) Det ser ut att vara exakt samma rör, till och med slangklämmorna är lika! :-)Men jag upplever det inte som något problem att fixa med filtret etc, det tar ju bara typ 30sekunder att skruva bort klämmorna, sedan har jag dragit ihop mina snorklar med buntband, så dom sitter ihop hela tiden!Men oljudet från variatorn håller jag helt med om! Men det finns som sagt planer på en till vinkel. Det finns ju även smuttiga luftfilter som passar direkt på rören som heller inte vore någon dum idé.Vad är det för rör , och var får ni tag på dom??
Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.
Citat från: AtvNerd skrivet 18 mars 2009 kl. 21:00:48Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.Vart kommer snorklarna ifrån undrar jag!Dom påminner VÄLDIGT mycket om mina! :-) Det ser ut att vara exakt samma rör, till och med slangklämmorna är lika! :-)Men jag upplever det inte som något problem att fixa med filtret etc, det tar ju bara typ 30sekunder att skruva bort klämmorna, sedan har jag dragit ihop mina snorklar med buntband, så dom sitter ihop hela tiden!Men oljudet från variatorn håller jag helt med om! Men det finns som sagt planer på en till vinkel. Det finns ju även smuttiga luftfilter som passar direkt på rören som heller inte vore någon dum idé.
Citat från: djmapleman skrivet 19 mars 2009 kl. 23:10:33Citat från: AtvNerd skrivet 18 mars 2009 kl. 21:00:48Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.Vart kommer snorklarna ifrån undrar jag!Dom påminner VÄLDIGT mycket om mina! :-) Det ser ut att vara exakt samma rör, till och med slangklämmorna är lika! :-)Men jag upplever det inte som något problem att fixa med filtret etc, det tar ju bara typ 30sekunder att skruva bort klämmorna, sedan har jag dragit ihop mina snorklar med buntband, så dom sitter ihop hela tiden!Men oljudet från variatorn håller jag helt med om! Men det finns som sagt planer på en till vinkel. Det finns ju även smuttiga luftfilter som passar direkt på rören som heller inte vore någon dum idé.Vad är det för rör , och var får ni tag på dom??
Citat från: renegade1 skrivet 20 mars 2009 kl. 05:10:46Citat från: djmapleman skrivet 19 mars 2009 kl. 23:10:33Citat från: AtvNerd skrivet 18 mars 2009 kl. 21:00:48Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.Vart kommer snorklarna ifrån undrar jag!Dom påminner VÄLDIGT mycket om mina! :-) Det ser ut att vara exakt samma rör, till och med slangklämmorna är lika! :-)Men jag upplever det inte som något problem att fixa med filtret etc, det tar ju bara typ 30sekunder att skruva bort klämmorna, sedan har jag dragit ihop mina snorklar med buntband, så dom sitter ihop hela tiden!Men oljudet från variatorn håller jag helt med om! Men det finns som sagt planer på en till vinkel. Det finns ju även smuttiga luftfilter som passar direkt på rören som heller inte vore någon dum idé.Vad är det för rör , och var får ni tag på dom??beställda limmade ock klara från staterna..eastcoastatv-snorkels......det finns en länk om man söker på snorklar här i forumet, levtid ca 2 veckor....jag köpte nu, när det var som dyrast.. 2900spänn
Citat från: AtvNerd skrivet 20 mars 2009 kl. 09:10:54Citat från: renegade1 skrivet 20 mars 2009 kl. 05:10:46Citat från: djmapleman skrivet 19 mars 2009 kl. 23:10:33Citat från: AtvNerd skrivet 18 mars 2009 kl. 21:00:48Mitt stökiga garage....ni som har snorklar redan, blir det inte tråkigt krångligt när man ska tvätta/byta luftfiltret? då mådte iaf. jag skruva loss snorklarna.Vart kommer snorklarna ifrån undrar jag!Dom påminner VÄLDIGT mycket om mina! :-) Det ser ut att vara exakt samma rör, till och med slangklämmorna är lika! :-)Men jag upplever det inte som något problem att fixa med filtret etc, det tar ju bara typ 30sekunder att skruva bort klämmorna, sedan har jag dragit ihop mina snorklar med buntband, så dom sitter ihop hela tiden!Men oljudet från variatorn håller jag helt med om! Men det finns som sagt planer på en till vinkel. Det finns ju även smuttiga luftfilter som passar direkt på rören som heller inte vore någon dum idé.Vad är det för rör , och var får ni tag på dom??beställda limmade ock klara från staterna..eastcoastatv-snorkels......det finns en länk om man söker på snorklar här i forumet, levtid ca 2 veckor....jag köpte nu, när det var som dyrast.. 2900spänn Hehe, ja då är jag rädd att det är jag (eller svågertasken "frolland") som ligger bakom den länken till www.eastcoastatvsnorkels.com, för vi beställde därifrån till våra för ca ett år sedan när dollar´n låg som bäst! Så jag har för mig att vi betalade typ halva ditt pris! Supernöjd är både han och jag i alla fall!Ytterdia på våra är:Motor: 60mmCVT: 48mmoch dom "smuttiga" filtren har jag snokat rätt på här: http://www.enmi.se/default.php?cPath=74_103&visitorid=83f2def3cfd33a51ac1d041464f741dc
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=otebf5JkH4E&feature=related[/youtube]OT: Kan ju inte påstå att era smorklar är manliga direkt.. Kolla på filmen så ser ni manliga snorklar.. Och 47sek in i filmen så ser ni hur snorklar ska användas.. Nää de ser riktigt brutalt ut e snyggt som fan och ni gör ett jävl*t snyggt jobb när ni monterar dit dom ser riktigt proffsigt ut.. Tänkte bara på att varför har du en brandsläckare på hojen?.. // Olle