HejJag kör Suzuki LTZ400-06 och är sugen på lite mer effekt än orginal, vad har ni för tipps som inte är för dyra och innebär att man måste bygga om hela motorn. Idag är den utrustad med Dyno jet kit och Yoshimura helsystem.öppen burk med org luftfilter.Vad tycker ni är läpmligast att jag gör?
istället för att lägga ut massa pengar på trim säger jag som förste talare, köp hoj med mer motor! enligt mej finns det ingen anledning till att lägga pengar på att trima en 400, när de finns 700 du kan köpa o köra lagligt. Ju mer du trimar desstu mer opålitlig blir ju motorn dessutom, sen så fort du ska modifeiera något så blir de alltid något mer som behöver ändras oxå och pengarna tickar snabbt iväg, sen så får du aldrig tillbaka något i andrahandsvärde på trimmet så i slutändan blir det nog billigare att byta till 700 eller 450, om du tänkt köra bana... nu menar jag ifall du tänkt på bigbore, topp osv, ett rör och öppnare luftfilter o fögge är väl inte fel på någon maskin.