Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?Nej, inte ett dugg. Yamaha har ingenting med din Dresel att göra. De kan även vägra dej en service om dom vill, men så trångsynta är dom som tur är inte.Står för den då? eller gör ingen det?
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?Nej, inte ett dugg. Yamaha har ingenting med din Dresel att göra. De kan även vägra dej en service om dom vill, men så trångsynta är dom som tur är inte.
Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?
Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?Nej, inte ett dugg. Yamaha har ingenting med din Dresel att göra. De kan även vägra dej en service om dom vill, men så trångsynta är dom som tur är inte.Står för den då? eller gör ingen det?Det finns ingen garanti av Yamaha. Har du inte kollat up detta innan du har beställt hojen? Vilka garantier du har med minhoj.se får du ju ta upp med dom. Du kanske även skulle överlåta detta till din pappa så att det inte blir några missförstånd.
Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?Nej, inte ett dugg. Yamaha har ingenting med din Dresel att göra. De kan även vägra dej en service om dom vill, men så trångsynta är dom som tur är inte.Står för den då? eller gör ingen det?Det finns ingen garanti av Yamaha. Har du inte kollat up detta innan du har beställt hojen? Vilka garantier du har med minhoj.se får du ju ta upp med dom. Du kanske även skulle överlåta detta till din pappa så att det inte blir några missförstånd.Nä min pappa behöver nog inte hjälpa mig jag är 21 och har gjort en del affärer förut,Trodde det var självklart att yamaha stod för den. ska kolla med nicke imorgon
Japp kom på det nu när du skrev det, min far sköter alla mina försäkringar åt mig
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Rautakanki. Det är bara nya hojar som går att regga. De byggs om på speciella ombyggnadsfabrker för att möta de svenska kraven på CE-godkänd utrustning. Det kallas gråimport. Det står inte längre Yamaha i Registreringsbeviset. För att det är "ingen yamaha länge efter ombyggnationen".men gäller yamaha garantin om det inte står yamaha i reg beviset?Nej, inte ett dugg. Yamaha har ingenting med din Dresel att göra. De kan även vägra dej en service om dom vill, men så trångsynta är dom som tur är inte.Står för den då? eller gör ingen det?Det finns ingen garanti av Yamaha. Har du inte kollat up detta innan du har beställt hojen? Vilka garantier du har med minhoj.se får du ju ta upp med dom. Du kanske även skulle överlåta detta till din pappa så att det inte blir några missförstånd.Nä min pappa behöver nog inte hjälpa mig jag är 21 och har gjort en del affärer förut,Trodde det var självklart att yamaha stod för den. ska kolla med nicke imorgonCitat från: "shivaxl"Japp kom på det nu när du skrev det, min far sköter alla mina FÖRSÄKRINGAR, INTE GARANTIER åt mig Därför trodde jag inte att du var så gammal.Som sagt, Det är ingen Yamaha du har längre, det är en Dresel MCT Y7 i registreringsbeviset. Yamahas femårsgaranti gäller inte våra hojar eftersom dom är gråimporterade, skulle det vara så att YamahaCenter vägrar att sälja reservdelar till oss, så är det inte något större bekymmer att ta hem det antingen via USA eller Japan och i båda fallen är det billigare rent pengamässigt.
Japp kom på det nu när du skrev det, min far sköter alla mina FÖRSÄKRINGAR, INTE GARANTIER åt mig
och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantier
Citat från: "shivaxl"och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantierHur menar du då?
Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantierHur menar du då?Försäkringar är något som skyddar dig mot vissa saker.garantier är något man får av tillverkaren eller försäljaren för att garantera dig om att varan är i gott skick och om inte så är fallet så garanteras det att felet åtgärdas, Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. Har jag fel?
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantierHur menar du då?Försäkringar är något som skyddar dig mot vissa saker.garantier är något man får av tillverkaren eller försäljaren för att garantera dig om att varan är i gott skick och om inte så är fallet så garanteras det att felet åtgärdas, Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. Har jag fel?Nej du har rätt, men en helförsäkring KAN även täcka motorskador, det är inte att förglömma. Men då vill det till att den är köpt av auktoriserad återförsäljare, vilket i detta fallet är YamahaCenter. Alltså kan vi känna oss blåsta på¨den delen också. Men jag är inte orolig för det.=)
Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantierHur menar du då?Försäkringar är något som skyddar dig mot vissa saker.garantier är något man får av tillverkaren eller försäljaren för att garantera dig om att varan är i gott skick och om inte så är fallet så garanteras det att felet åtgärdas, Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. Har jag fel?Nej du har rätt, men en helförsäkring KAN även täcka motorskador, det är inte att förglömma. Men då vill det till att den är köpt av auktoriserad återförsäljare, vilket i detta fallet är YamahaCenter. Alltså kan vi känna oss blåsta på¨den delen också. Men jag är inte orolig för det.=)hehe jag är inte det minsta orolig för det heller, har man en hobby som denna så får man ju räkna med att lägga ut lite på det också om det skulle paja, Tummen har man ju inte direkt mitt i handen heller. är gjord på en cross (farsan har tävlat i sidovangs motorcross i 25år) och morsan kalva nog i garaget jobbar eller går du i skolan Mr2t?Mvh joacim
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Mr2t"Citat från: "shivaxl"och så är det en viss skillnad på försäkringar och garantierHur menar du då?Försäkringar är något som skyddar dig mot vissa saker.garantier är något man får av tillverkaren eller försäljaren för att garantera dig om att varan är i gott skick och om inte så är fallet så garanteras det att felet åtgärdas, Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. Har jag fel?Nej du har rätt, men en helförsäkring KAN även täcka motorskador, det är inte att förglömma. Men då vill det till att den är köpt av auktoriserad återförsäljare, vilket i detta fallet är YamahaCenter. Alltså kan vi känna oss blåsta på¨den delen också. Men jag är inte orolig för det.=)hehe jag är inte det minsta orolig för det heller, har man en hobby som denna så får man ju räkna med att lägga ut lite på det också om det skulle paja, Tummen har man ju inte direkt mitt i handen heller. är gjord på en cross (farsan har tävlat i sidovangs motorcross i 25år) och morsan kalva nog i garaget jobbar eller går du i skolan Mr2t?Mvh joacimJag har nog inte heller tummen mitt i näven så man oroar sej som sagt inte. Jag jobbar *skrattar* o jag lär ju få jobba ännu mer nu Jag har inga stenrika föräldrar som känner för att lägga ut pengar på mina personliga nöjen, det är en sak som är säker =D