Kyrkan va det ja
klart man stjäl gran. lika självklart som fildelning
Jag är kluven. Rent ideologiskt är ju granstöld fruktansvärt. Bör bestraffas med avlägsnande av lem.Men nu råkar vi ju ha den traditionen i sverige, det ändrar man inte på.Vad är nästa steg? Att förbjuda sprit, eftersom det inte bidrar till ett piss bra i samhället? Naääeäee.... vi råkar ju ha den traditionen i sverige.Jag kan ju ta gran på den igenvuxna banvallen, men det känns bättre att ta i en privat skog, så man tvingas smyga och gnida in stubben med jord för att dölja spåren.
Jag bryter inte ihop om någon har snott en gran i min lilla dunge, men det är ju fel,frågade du mig så fick du nog din gran.Enligt tradition så är nog uppfattningen att det mer eller mindre är legitimt att stjäla sin gran.Är väl egentligen ovan nämnda som jag fascineras lite av. Lemlästning är inget bra straff oavsett brott, tror inte heller på dödsstraff.(men en riktig ör-olle det är grejer det)Sprit har inte bara negativa följder, men många.Hell-man du verkar inte så med.påverkad längre
Som pojk till skogsägare så skär det i hjärtat när man ser att någon tatt ner en oskyldig gran.. Jag är seriös.