Åhhh!! Du bara kör runt o har roligt !!!!
Blev äntligen lite huggning i helgen .
TRX500FPE -13 + Kranman vagn KP1120
Här kommer några bilder från ett trädfällningsjobb! Den sista stocken, eller klumpen som vi släpade upp var otroligt tung, vi var tvugna att säkra oss från dragkroken till ett annat träd med bogserlina för att vi skulle kunna vinscha upp stocken!En gång har jag testat att dra en planerskopa med vincshen, det gick ganska okej och den vägde 1500 kg. Så här fick verkligen maskinen jobba!
är det inte en honda FA på sista bilden? hydrostat. vilken är bäst o dra med FPE eller FPA? funkar den bra vagnen? lite avis på vinchen jag har bara en handvinch på min..
Ingen tvekan om att hydrostaten är klart grym att dra med i skogen, lugn o säker är den o stark som tusan men behöver man lite extra ryt i motorn så är FPE lite värre. Svårt att utse en favorit bland dessa 2 . Vagnen och hydral vinsch är snabbt o effektivt att jobba med. Funkar väldigt fint.
Nej Honda har ingen maskin med remdrift!! FPE:n har en vanlig 5 växlad låda med elektronisk växling via knappar på styret. Den är riktigt nerväxlad och har en jäkligt rapp motor.!