runt 2 ton skulle jag gissa, sen är ju inte kärran speciellt lätt heller.. och axeln sitter långt bak, vågar inte tänka på hur många hundra kilo det blev på draget! kanske därför den fick fäste även utan kedjor! enligt instruktionsboken var visst max tillåtet kultryck 16kg. hehehehe..
ja, DET kommer bli riktigt intressant!!! jag är också väldigt nyfiken på en eftermarknadsservo, Dieseln är ju omänskligt tungstyrd, fast inte med såna kultryck, då kändes det ju som lillfingerservo!
å så filmen:
Fin film, men det var faan vad det kööölar dåligt! Ut o skruva pump med dig nu!Du kan ju inte ha en signatur som säger dieselrök utan att ha dieselrök ju!
Sådärja! Men du har inte funderat på stressfläkt? På en diesel är det ju näst intill lätt att turbokonvertera ju.Det skulle vara coolt!
Den är effektiv den lilla Avestakranen, ca 225 kubik ris och 5 kubik massa på 17 timmar.