Hej på er alla!Nu va det ett tag sedan jag lade ut nån bild.Det blir ju inte så mycket tid i skogen så här års. Men nu tänkte jag lägga ut 2 bilder på min nya leksak.Detta var när jag skulle flytta lite bakaved efter att ha sågat lite bräder.
Vad är det för fabrikat på vagnen? XYZ?
http://www.lantbruk.com/skog/naringen-i-chock-efter-nya-kladregler-i-skogenDå kommer bilder och filmer i denna tråd att bli lite mer färgglada i framtiden
Mmm blir färglada klickar överallt Tanken är väl god då folk som avverkar syns mer och underlättar sökandet om personen i fråga skadas och behöver hittas. Likväl om man jobbar i lag med flera så är det lättare att se varandra med varselfärger. Men att lagstifta pang bom om det? Hade väl varit bättre med en rekommendation.Annars kan jag rekommendera pfanners skyddskläder, har både jacka och sågskyddsbyxor(Gladiator) från dom. (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Likadant gällande motorsågskörkort, har själv inget så kallat motorsågskörkort men har gått naturbrukslinjen inriktning skog på gymnasiet är därefter sågat i egen skog under 20 år. Givetvis finns det "muppar" som aldrig borde hålla i en såg men de kan inte dra alla över en kam.