Du får gärna ställa det ekipaget hos mig om du har ont om plats.Med nyckel. Helt GRATIS !!!
Citat från asko:"Har äntligen köpt en vagn .men jag måste köpa en winch till den ,vilken ska man ha ?hur stark? biltema?min vagn är kraftig ,made in Sweden!"Warn eller nåt med bra kvalitet o styrka efter behov.Jag lyfter upp på vagnen med min warn 1500 men om den orkar dra fram ett träd från skogen ska jag prova senare.En trådlös fjärr är ett måste tycker jag o skulle jag välja idag så skulle jag nog skaffa en warn 2500.
men fy FN för att vänta på att vinsch in en stock 10 meter.
nåååja är väll trevligt en solig vårdag.. man hinner hem o hämta fika innan stockfan är framme en sååå stor skillnad på elvinch och hydraul... kan oxå rekomendera kranmans vinch visst den kostar men är man skogsägare så ska man ha riktiga grejjer och inte leksaker själv suktar jag lite på en Bison 6000 MEN den kostar nästan en halv miljon (inklmoms) fullutrustad så då får det vara
Nu är min budget minimal!!! (typ handvinch)!Tid har jag,men inga dollar! warn 25 är minimum enligt er ?
Var och röjde upp ett par vägar till nere i skogen inför helgens miniträff och så här kan man packa på en x7. I packboxen finns sele till röjsågen, "stora" motorsågen och självklart en massa vatten att dricka. Det blir varmt att gå och såga i solen
Hasaro; Läge att skaffa en Ekagårdslåda ?(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)