Citat från: bjursell skrivet 19 juli 2009 kl. 19:12:25får jag säga att dom där faktist är rätt stiliga? vad sitter de för motor i dom där? är de samma som i dinli osv?Inte samma snurra som dinli... Är i grunden blocket från suzuki ltz-400 med hyosungs egen topp å volymen upptagen till 450 kubik.. kan kalla det kopia om man vill, men... förädlad...
får jag säga att dom där faktist är rätt stiliga? vad sitter de för motor i dom där? är de samma som i dinli osv?
Ska riva ur trotteln och plugga stryphålen på måndag tänkte jag. men hojen sitter ju inte ihop så ja kan kan prova än så ja är tacksam för alla tips ja kan få //Dev
Citat från: Devil skrivet 21 maj 2009 kl. 21:40:11Ska riva ur trotteln och plugga stryphålen på måndag tänkte jag. men hojen sitter ju inte ihop så ja kan kan prova än så ja är tacksam för alla tips ja kan få //Devsorry för OT, men såg att din trottel såg lika dan ut som min. så vad är det för hål som är stryphål? vad gör dom och blir det någon skillnad?
Citat från: Devil skrivet 24 juli 2009 kl. 18:59:42Citat från: bjursell skrivet 19 juli 2009 kl. 19:12:25får jag säga att dom där faktist är rätt stiliga? vad sitter de för motor i dom där? är de samma som i dinli osv?Inte samma snurra som dinli... Är i grunden blocket från suzuki ltz-400 med hyosungs egen topp å volymen upptagen till 450 kubik.. kan kalla det kopia om man vill, men... förädlad... en liten värre ltz 400? alltså?
-Kör du strypt..? mvh Dev
Citat från: bjursell skrivet 26 juli 2009 kl. 18:35:46Citat från: Devil skrivet 24 juli 2009 kl. 18:59:42Citat från: bjursell skrivet 19 juli 2009 kl. 19:12:25får jag säga att dom där faktist är rätt stiliga? vad sitter de för motor i dom där? är de samma som i dinli osv?Inte samma snurra som dinli... Är i grunden blocket från suzuki ltz-400 med hyosungs egen topp å volymen upptagen till 450 kubik.. kan kalla det kopia om man vill, men... förädlad... en liten värre ltz 400? alltså? Kan man säga... Men med några kilos handikapp oxå ska tilläggas.. "lågprisstål" och grovt tilltagna mått så..
Citat från: Devil skrivet 27 juli 2009 kl. 00:13:07-Kör du strypt..? mvh Dev mja, lr jag vet inte.. har inte hittat några egentliga strypningar mer än EGR'n.. har byggt en egen slutböj med 38mm innerdia, istället för originalets 23 lr va den var. men för att vara en 700 så känns den lite trött. fast nu måste jag ändå riva förgasaren pge miss tändningar och utebliven soppa lite till och från, så då kan jag ju passa på å limma om jag har lika dana hål.. Edit: hade inget hål där..
Hmm, hur långt har den gått då?? Min förra va trög som fan, gick tungt i motorn.. men släppte efter ca 100mil jo, å så har ja har kört in dem med strypningen i förresten. känns tydligare när motorn börjar bli ordentligt inkörd då. Har oxå byggt om dämparn lite Har blivit tre st noice-killers hittills Känns som om d inte kan va nyttigt med så mycket mottryck som orginal ger.. Men om d misständer å har sig låter d ju som förgasarknas ja. kollat att flottören löper fritt å lätt? å att du inte har vatten i flottörhuset? att det inte sitter nån skit i nått munstycke eller kanal? å så bestyckningen förstås. Kan ju gå magert..!? Men, själv började jag ana oråd när ja skulle tömma tanken på soppa. fick använda tryckluft för att få ut allt visade sig att nätet i tanken, d på soppakranen, va så finmaskigt att soppan knappt rann igenom..! Undra på att att det gick magert ibland... tömde ju flottörhuset Jaja, bara lite saker ja kom på i farten Hoppas du får bra fart på den! mvh Dev