ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Arctic Cat (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: diesel trim?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: diesel trim?  (läst 16929 gånger)

Utloggad raptor686

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ride it like you stole it !
    • Visa profil
raptor686
diesel trim?
« skrivet: 17 februari 2009 kl. 16:47:22 »
finns det något diesel trim till 700d? box eller något? vet ni någon sida med något sådant?
Anmäl till moderator   Loggat
yamaha YFZ 450 -07.
scorpion avgasrör.
vortex t-box.
itp fälgar.



yamaha yz 125 -92 till salu



yamaha dt50x -07 ( såld )


husqvarna gräsklippar -06 ( åkbar )

Utloggad zeaflower

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
zeaflower
SV: diesel trim?
« Svar #1 skrivet: 3 september 2010 kl. 11:31:57 »
läs detta så blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248
Anmäl till moderator   Loggat
vh zeaflower

Utloggad HUSA

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
HUSA
SV: diesel trim?
« Svar #2 skrivet: 3 september 2010 kl. 22:01:45 »
Citat från: zeaflower skrivet  3 september 2010 kl. 11:31:57
läs detta så blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248

Det var längesedan man läste något så dumt.
Jag vet inte vad för bränslesystem som används men jag rekommenderar dig att inte följa dessa!
Det kan bli dyrt när man har knäckt en kolv.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: diesel trim?
« Svar #3 skrivet: 3 september 2010 kl. 22:09:46 »
en stor fördel med dieseln är att den inte har några boxar eller annat elektroniskt överkänsligt krafs!
det är mekanik som gäller! jag håller i detta nu på att göra operation trimning på min hjuling, den ser nu ut så här:






det är sjukt mycket som måste bort för att komma åt motorn! men jag gör även lite andra ändringar, blandannat skall jag:
#plocka bort EGR-ventil och plugga anslutningarna.
#koppla om ljuset så jag kan ha helt avstängt när tändlåset är i första läget, original lyser ju parkeringsljuset både i "lights off" läget och i p-ljusläget...
#koppla in backstrålkastare via relä så att den tänds när jag lägger i backen och samtidigt har nyckeln i lights-on läge.
# koppla ett relä till rem-kylfläkten så den endast är igång när generatorn ger D+ spänning (motorn igång)
#montera vattentemp och oljetrycksmätare.

just EGR ventilen är något som verkar ha kommit på vägreggade 2010:or, och den är rena pesten!! se till att koppla ur den så fort det går, jag trodde det var nåt fel på insprutningssystemet första gångerna jag körde den, för att när man låg i jämn fart 40km/h ungefär så var den väldigt ryckig och tryckte man till nån millimeter på gasen så kändes det som den fick 10 hästar extra och gjorde ett skutt upp till 55 direkt, men sen fick jag se denna EGR ventil, och kopplade loss vacuumslangen till den och då gick den som en dröm direkt, den sturs nämligen av gaspådraget och är urkopplad över ett visst gaspådrag, så det var det jag kände när jag körde, när ventilen kopplade ur så fick den genast mer effekt.
ventilen gör ingen som helst nytta mer än att minska NOx utsläpp, men vem fan bryr sig om det...
det den däremot förstör är ännu värrre, den gör så att insuget sotar igen och motorn tappar effekt!
det räcker egentligen att koppla loss och plugga vacuumslangen till ventilen, men när jag ändå hade isär så mycket så tog jag bort hela ventilen och blindade rören samt plockade bort hela vacuumpumpen på sidan av motorn för att få bort lite vikt, jag fick skära ut en täckbricka i 5mm rostfritt för att plugga hålet i topplocket.


det finns ett enklare sätt att ställa upp bränslemängden, utan att behöva ta av ventilkåpan, och utan att egentligen behöva ta av dom stora kåporna. förstår inte varför dom inte upptäckt det på det amerikanska forumet.
hursomhelst så sitter det en skruv på topplocket på vänster sida av motorn, framför kamremskåpan, den är plomberad och heter "torqe limiter" i arctics servicemanual som finns att ladda ner här: http://www.mymowerparts.com/pdf/Arctic_Cat_ATV_Repair_and_Service_Manuals/
man justerar den skruven innåt för att öka den maximala insprutningsmängden, jag skruvade min maximalt inåt, MEN problemet är att du ökar bara bränslemängden, och för att få riktig nytta av den ökningen måste man även ha en lite tidigare förtändning så att det extra bränslet hinner förbrännas, och för att göra det så måste ventilkåpan av, men man slipper laborera med reglerstaget som dom på det amerikanska forumet gör och riskera att få spridarna ur balans. skruvar man på mängdskruven så ökar man ju mängden lika mycket på båda spridarna och dom förblir fortfarande synkade som från fabrik.

jag gjorde detta först, och visst kändes den extra effekten, men inte så mycket som jag hade förväntat mig, och inga 70% som nämndes i USA. det blev en del svartrök vid fullgas (manligt!  :headbang:) men när varvtalet ökade så övergick röken i gråblå, vilket tyder på att insprutningen sker för sent och en del av bränslet kommer ut oförbränt och förångas i avgasröret.
på tomgång kan man ana en stickande lukt, likt fotogen, om den "brinner kallt"
så för att krama ur energin ur det extra bränslet måste alltså insprutningen ske tidigare än de 13grader BTDC som är original.
jag skulle gissa bortåt 20 grader BTDC, men eftersom denna motor saknar spridarrör så kan jag inte använda min mätutrustning för att få fram tändpunkten så jag får justera på känn, vilket betyder försiktigt och "better safe than sorry" för en bieffekt av tidigare tändning är att cylindertrycket ökar, och därmed slitaget på vevstakslagren.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad zeaflower

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
    • Visa profil
zeaflower
SV: diesel trim?
« Svar #4 skrivet: 4 september 2010 kl. 10:31:31 »
Citat från: HUSA skrivet  3 september 2010 kl. 22:01:45
Citat från: zeaflower skrivet  3 september 2010 kl. 11:31:57
läs detta så blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248

Det var längesedan man läste något så dumt.
Jag vet inte vad för bränslesystem som används men jag rekommenderar dig att inte följa dessa!
Det kan bli dyrt när man har knäckt en kolv.



Haha positiva allan=)
Anmäl till moderator   Loggat
vh zeaflower

Utloggad HUSA

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
HUSA
SV: diesel trim?
« Svar #5 skrivet: 4 september 2010 kl. 22:20:05 »
Jobbade 12 år som projektledare och applikatör hos värdens största underleverantör av diesel system, så jag har en del erfarenhet vad som händer när produkten når slutkund och man börja skruva på saker som man inte borde. Inte det att jag förringar möjligheten att skruva upp bränsle mängden för att få lite mer go i grejorna då det brukar alltid finnas marginaler kvar, men man måste veta vad man gör och inte så som det presenterades på det amerikanska forumet. Diesel jobbar med luft överskott så vad som händer är att det blir riktigt varmt när bränsle mängden ökar och inte som en bensinare som bara går kallare.
Som sagt skruva gärna men var försiktig annars kan det bli dyrt.

Ett litet tips som ger ca 5-10% högre effekt och en stor skillnad i responsen det är att ersätta MK1 bränslet d.v.s den skiten som man köper bensinstationen med RIKTIG diesel om man har möjlighet att köpa det.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: diesel trim?
« Svar #6 skrivet: 4 september 2010 kl. 23:00:34 »
Citat från: HUSA skrivet  4 september 2010 kl. 22:20:05
Jobbade 12 år som projektledare och applikatör hos värdens största underleverantör av diesel system, så jag har en del erfarenhet vad som händer när produkten når slutkund och man börja skruva på saker som man inte borde. Inte det att jag förringar möjligheten att skruva upp bränsle mängden för att få lite mer go i grejorna då det brukar alltid finnas marginaler kvar, men man måste veta vad man gör och inte så som det presenterades på det amerikanska forumet. Diesel jobbar med luft överskott så vad som händer är att det blir riktigt varmt när bränsle mängden ökar och inte som en bensinare som bara går kallare.
Som sagt skruva gärna men var försiktig annars kan det bli dyrt.

Ett litet tips som ger ca 5-10% högre effekt och en stor skillnad i responsen det är att ersätta MK1 bränslet d.v.s den skiten som man köper bensinstationen med RIKTIG diesel om man har möjlighet att köpa det.


jag föraktar på intet sätt dina kunskaper, men vill bara inflika i att jag är ganska hemma på dieselmotorer och har sysslat med både engelska 50-tals radpumpar, nyare tyska radpumpar, rotorpumpar av amerikansk och tyskt fabrikat osv.
enhetsspridare som på denna lombardini är dock nytt för mig men bygger ju på samma princip som en radpump, så det är endast spridarröret som är bortrationaliserat.

håller med om att dom inte riktigt vet vad dom gör på det amerikanska forumet när dom ändrar på reglerstagets inställning, det är som gjort för att sabba synkroniseringen.
att ingen av dom inte upptäckt bränslemängdskruven var förvånande, då den är väl synlig och brukar se ut på det viset(plomberad) på väldigt många dieslar. t.om. min fd. volvo 940 med bosch rotorpump hade en liknande skruv, som också den skruvades inåt för att öka maxmängden.

jag är medveten att EGT ökar ju mer bränsle man matar på, men dessa motorer är ju byggda för att hålla så länge så att själva ATV'n inte kommer kunna överleva motorn, därför gör det inte så mycket om man förkortar motorns livslängd med max 100 timmar.. det är ju trots allt ingen överladdning vi pratar om, då hade det varit en annan femma..
och när man tidigarelägger insprutningen så sjunker även EGT och mer av bränslet förbränns tidigare i explosionstakten, istället för att förbrännas sent och bilda sot och tillföra avgasventilen och kanalerna mer värme.
dock finns det gränser för hur tidigt den kan tända också, då det ökar slitaget på vevlager och kolvar, men återigen så är dom ställda rätt "tamt" från fabrik.

volvon jag hade ( http://www.garaget.org/?car=35375 )
körde jag med 1.4bar laddtryck och bränslemängden maxad, samt högre öppningstryck och tidigare tändtidpunkt.
jag gjorde ombyggnaderna när den hade gått 38.000mil och jag sålde den vid 56.000mil utan att motorn behövde renoveras.
en bakaxel gav dock upp från det extra vridmomentet.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: diesel trim?
« Svar #7 skrivet: 5 september 2010 kl. 22:00:00 »
nu blev jag klar med alltihop, och visst känns det att den vaknade till liv, men inga 70% inte! den ligger nog över 20 hästar nu, men troligtvis inte över 25.
men visst den blev trevligare att sladda runt med 8) dock förställde jag den nog lite för mycket, den lät knappt dieselknack när man var ute och körde förut, men nu låter det lite elverkmotor om den, lite jobbigt för öronen var det efter en timmes körning, så det är antagligen därför dom har ställt dom såpass sent, för att få ner ljudet. jag förställde ca 4 grader, men ska ändra till 2 nästa gång jag får tid att riva isär den. med andra ord, vrid inte mer än ett kvarts varv medurs på tändförställningsskruvarna.
bränslemängdskruven kan man dock vrida hela vägen in.

laddade upp en liten video på modifieringarna, om den nu hunnit komma ut på youtube ännu:
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad HUSA

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
HUSA
SV: diesel trim?
« Svar #8 skrivet: 5 september 2010 kl. 22:09:52 »
Roligt att det finns fler diesel nördar, har aldrig kört en diesel ATV men det måste var klockrent att ha diesel med den underbara lastupptagningen.
Har varit borta några år från diesel branschen så man saknar det senaste som har hänt.
Lite nyfiken på enhetsinjektorn som du beskrev, du nämnde att spridaröret var borta så det kan inte vara en PF version som Bosch kallar det.
Troligtvis är det en injektor som har en pumpelement som är monterad direkt på spridaren, generellt kan man säga att dessa klarar ett högre insprutnings tryck och man slipper massa tryckpulsar i systemet som måste hanteras med olika ventilsystem som monteras på pumpelementets utgång, dessa system kallas UI eller som tyskarna kallade dem PDE.
Håller helt med dig att EGR skall bort omgående då det är bara där på grund av lagkrav och det ställer bara till problem så som du beskrev det.

Det skulle var jätte roligt att få se några bilder på insprutningssystemet om du hade några då det måste var en söt liten pump, har bara jobbat med system för 0,6 till ca 8 liters cylinder volym.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: diesel trim?
« Svar #9 skrivet: 6 september 2010 kl. 00:14:29 »
Hej!
ja det är enhetsspridare där högtryckspump och spridare är en enhet. faktiskt är det bosch som har tillverkat dom.

det senaste inom dieselfronten är inget att sakna heller, common-rail blandannat, det är självaste djävulens påfund, hur kan man tro att man ska få saker att hålla om man trycksätter dom till 1900 bar och låter bränslet bara filtreras ner till 10 micron samt att man låter bilägare själva tanka på helt okända tankställen med okänd bränslekvalitet..
jag hade en GMC med duramax-dieseln, den hade bosch commonrail, vilket skräp! alla 8 spridare bytte jag, och inte var dom billiga, och det dröjde inte länge innan det var dags igen, och då monterade jag ett 2-microns filter och sen var det slut på problemen.

om vi återgår till lombardini så var det ju en smart lösning med enhetsspridare som drivs av en 3:e kamnock mellan insug&avgasnockarna på kammen, men nackdelen med att den saknade spridarrör är att jag inte kan mäta tändtidpunkten dynamiskt.
jag har ett instrument med en kännare som man skruvar på ettans spridarrör och som känner av pulserna och triggar en vanlig tändinställningslampa så man kan se hur mycket förtändning man egentligen har.

här finns en verkstadshandbok över motorn att ladda ner:
http://www.hafog.dk/data/files/Work%20Shop%20Manual%20FOCS%20matr%201-5302-351.pdf
den är mycket mer ingående än arctic cats bok.
och lite nya bilder:




Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad HUSA

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
HUSA
SV: diesel trim?
« Svar #10 skrivet: 6 september 2010 kl. 21:33:46 »
Hej dessvärre är det så med nyare system att det inte går att mäta dynamiskt som man gjorde historiskt. Det man gör är att använda en prepad injektor där en nålrörelse givare är monterad, men det är tyvärr inget för vanliga dödliga då det kostar stora pengar.

Måste erkänna att jag också har syndat, var med och introducerade CR på svenska marknaden, men så dåligt är det väl inte ::)
För att få en mer stabil spridarspets övertiden använde vi en metod som kallas HE avrundning och K-faktor, denna process gav livstid men kostade pengar så alla kunder ville inte ha det. Först generationen av högtryckspump gav max tryck då 1400 bar och sedan sänkte man trycket genom att tackta av från railen men generation två använde m-promb så där kunde man styra trycket direkt och detta gav livstid.
Vi kanske inte skall snöa in på förmycket diesel snack på denna tråd, men visst är diesel skoj.  :djump:

Förresten jag gillar skarpt ditt sound  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Cummins

  • Gäst
Cummins
SV: diesel trim?
« Svar #11 skrivet: 6 september 2010 kl. 21:41:42 »
Vill du ha power i kurvorna så skruva upp diesel lite och montera lustgas, eller vatten och metanol, :headbang: men båda är ju dyra i längden.
Men nått som är billigt är ju gasol och en knapp på styret för extra power när det behövs, blir ju lite som turbo fast ändå inte.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Arctic Cat (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: diesel trim?
 


Online just nu.

571 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 611. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info