Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: diesel trim?  (lĂ€st 10346 gĂ„nger)

Utloggad raptor686

diesel trim?
« skrivet: 17 februari 2009 kl. 16:47:22 »
finns det nÄgot diesel trim till 700d? box eller nÄgot? vet ni nÄgon sida med nÄgot sÄdant?
yamaha YFZ 450 -07.
scorpion avgasrör.
vortex t-box.
itp fÀlgar.



yamaha yz 125 -92 till salu



yamaha dt50x -07 ( sÄld )


husqvarna grÀsklippar -06 ( Äkbar )

Utloggad zeaflower

SV: diesel trim?
« Svar #1 skrivet: 3 september 2010 kl. 11:31:57 »
lÀs detta sÄ blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248
vh zeaflower

Utloggad HUSA

SV: diesel trim?
« Svar #2 skrivet: 3 september 2010 kl. 22:01:45 »
lÀs detta sÄ blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248

Det var lÀngesedan man lÀste nÄgot sÄ dumt.
Jag vet inte vad för brÀnslesystem som anvÀnds men jag rekommenderar dig att inte följa dessa!
Det kan bli dyrt nÀr man har knÀckt en kolv.
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

SV: diesel trim?
« Svar #3 skrivet: 3 september 2010 kl. 22:09:46 »
en stor fördel med dieseln Àr att den inte har nÄgra boxar eller annat elektroniskt överkÀnsligt krafs!
det Àr mekanik som gÀller! jag hÄller i detta nu pÄ att göra operation trimning pÄ min hjuling, den ser nu ut sÄ hÀr:






det Àr sjukt mycket som mÄste bort för att komma Ät motorn! men jag gör Àven lite andra Àndringar, blandannat skall jag:
#plocka bort EGR-ventil och plugga anslutningarna.
#koppla om ljuset sÄ jag kan ha helt avstÀngt nÀr tÀndlÄset Àr i första lÀget, original lyser ju parkeringsljuset bÄde i "lights off" lÀget och i p-ljuslÀget...
#koppla in backstrÄlkastare via relÀ sÄ att den tÀnds nÀr jag lÀgger i backen och samtidigt har nyckeln i lights-on lÀge.
# koppla ett relÀ till rem-kylflÀkten sÄ den endast Àr igÄng nÀr generatorn ger D+ spÀnning (motorn igÄng)
#montera vattentemp och oljetrycksmÀtare.

just EGR ventilen Àr nÄgot som verkar ha kommit pÄ vÀgreggade 2010:or, och den Àr rena pesten!! se till att koppla ur den sÄ fort det gÄr, jag trodde det var nÄt fel pÄ insprutningssystemet första gÄngerna jag körde den, för att nÀr man lÄg i jÀmn fart 40km/h ungefÀr sÄ var den vÀldigt ryckig och tryckte man till nÄn millimeter pÄ gasen sÄ kÀndes det som den fick 10 hÀstar extra och gjorde ett skutt upp till 55 direkt, men sen fick jag se denna EGR ventil, och kopplade loss vacuumslangen till den och dÄ gick den som en dröm direkt, den sturs nÀmligen av gaspÄdraget och Àr urkopplad över ett visst gaspÄdrag, sÄ det var det jag kÀnde nÀr jag körde, nÀr ventilen kopplade ur sÄ fick den genast mer effekt.
ventilen gör ingen som helst nytta mer Àn att minska NOx utslÀpp, men vem fan bryr sig om det...
det den dÀremot förstör Àr Ànnu vÀrrre, den gör sÄ att insuget sotar igen och motorn tappar effekt!
det rÀcker egentligen att koppla loss och plugga vacuumslangen till ventilen, men nÀr jag ÀndÄ hade isÀr sÄ mycket sÄ tog jag bort hela ventilen och blindade rören samt plockade bort hela vacuumpumpen pÄ sidan av motorn för att fÄ bort lite vikt, jag fick skÀra ut en tÀckbricka i 5mm rostfritt för att plugga hÄlet i topplocket.


det finns ett enklare sÀtt att stÀlla upp brÀnslemÀngden, utan att behöva ta av ventilkÄpan, och utan att egentligen behöva ta av dom stora kÄporna. förstÄr inte varför dom inte upptÀckt det pÄ det amerikanska forumet.
hursomhelst sÄ sitter det en skruv pÄ topplocket pÄ vÀnster sida av motorn, framför kamremskÄpan, den Àr plomberad och heter "torqe limiter" i arctics servicemanual som finns att ladda ner hÀr: http://www.mymowerparts.com/pdf/Arctic_Cat_ATV_Repair_and_Service_Manuals/
man justerar den skruven innÄt för att öka den maximala insprutningsmÀngden, jag skruvade min maximalt inÄt, MEN problemet Àr att du ökar bara brÀnslemÀngden, och för att fÄ riktig nytta av den ökningen mÄste man Àven ha en lite tidigare förtÀndning sÄ att det extra brÀnslet hinner förbrÀnnas, och för att göra det sÄ mÄste ventilkÄpan av, men man slipper laborera med reglerstaget som dom pÄ det amerikanska forumet gör och riskera att fÄ spridarna ur balans. skruvar man pÄ mÀngdskruven sÄ ökar man ju mÀngden lika mycket pÄ bÄda spridarna och dom förblir fortfarande synkade som frÄn fabrik.

jag gjorde detta först, och visst kĂ€ndes den extra effekten, men inte sĂ„ mycket som jag hade förvĂ€ntat mig, och inga 70% som nĂ€mndes i USA. det blev en del svartrök vid fullgas (manligt!  :headbang:) men nĂ€r varvtalet ökade sĂ„ övergick röken i grĂ„blĂ„, vilket tyder pĂ„ att insprutningen sker för sent och en del av brĂ€nslet kommer ut oförbrĂ€nt och förĂ„ngas i avgasröret.
pÄ tomgÄng kan man ana en stickande lukt, likt fotogen, om den "brinner kallt"
sÄ för att krama ur energin ur det extra brÀnslet mÄste alltsÄ insprutningen ske tidigare Àn de 13grader BTDC som Àr original.
jag skulle gissa bortÄt 20 grader BTDC, men eftersom denna motor saknar spridarrör sÄ kan jag inte anvÀnda min mÀtutrustning för att fÄ fram tÀndpunkten sÄ jag fÄr justera pÄ kÀnn, vilket betyder försiktigt och "better safe than sorry" för en bieffekt av tidigare tÀndning Àr att cylindertrycket ökar, och dÀrmed slitaget pÄ vevstakslagren.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" pÄ MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
HasplÄtar
frÀmre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packvÀska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad zeaflower

SV: diesel trim?
« Svar #4 skrivet: 4 september 2010 kl. 10:31:31 »
lÀs detta sÄ blir du nog nöjd=)

http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248

Det var lÀngesedan man lÀste nÄgot sÄ dumt.
Jag vet inte vad för brÀnslesystem som anvÀnds men jag rekommenderar dig att inte följa dessa!
Det kan bli dyrt nÀr man har knÀckt en kolv.



Haha positiva allan=)
vh zeaflower

Utloggad HUSA

SV: diesel trim?
« Svar #5 skrivet: 4 september 2010 kl. 22:20:05 »
Jobbade 12 Är som projektledare och applikatör hos vÀrdens största underleverantör av diesel system, sÄ jag har en del erfarenhet vad som hÀnder nÀr produkten nÄr slutkund och man börja skruva pÄ saker som man inte borde. Inte det att jag förringar möjligheten att skruva upp brÀnsle mÀngden för att fÄ lite mer go i grejorna dÄ det brukar alltid finnas marginaler kvar, men man mÄste veta vad man gör och inte sÄ som det presenterades pÄ det amerikanska forumet. Diesel jobbar med luft överskott sÄ vad som hÀnder Àr att det blir riktigt varmt nÀr brÀnsle mÀngden ökar och inte som en bensinare som bara gÄr kallare.
Som sagt skruva gÀrna men var försiktig annars kan det bli dyrt.

Ett litet tips som ger ca 5-10% högre effekt och en stor skillnad i responsen det Àr att ersÀtta MK1 brÀnslet d.v.s den skiten som man köper bensinstationen med RIKTIG diesel om man har möjlighet att köpa det.
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

SV: diesel trim?
« Svar #6 skrivet: 4 september 2010 kl. 23:00:34 »
Jobbade 12 Är som projektledare och applikatör hos vÀrdens största underleverantör av diesel system, sÄ jag har en del erfarenhet vad som hÀnder nÀr produkten nÄr slutkund och man börja skruva pÄ saker som man inte borde. Inte det att jag förringar möjligheten att skruva upp brÀnsle mÀngden för att fÄ lite mer go i grejorna dÄ det brukar alltid finnas marginaler kvar, men man mÄste veta vad man gör och inte sÄ som det presenterades pÄ det amerikanska forumet. Diesel jobbar med luft överskott sÄ vad som hÀnder Àr att det blir riktigt varmt nÀr brÀnsle mÀngden ökar och inte som en bensinare som bara gÄr kallare.
Som sagt skruva gÀrna men var försiktig annars kan det bli dyrt.

Ett litet tips som ger ca 5-10% högre effekt och en stor skillnad i responsen det Àr att ersÀtta MK1 brÀnslet d.v.s den skiten som man köper bensinstationen med RIKTIG diesel om man har möjlighet att köpa det.


jag föraktar pÄ intet sÀtt dina kunskaper, men vill bara inflika i att jag Àr ganska hemma pÄ dieselmotorer och har sysslat med bÄde engelska 50-tals radpumpar, nyare tyska radpumpar, rotorpumpar av amerikansk och tyskt fabrikat osv.
enhetsspridare som pÄ denna lombardini Àr dock nytt för mig men bygger ju pÄ samma princip som en radpump, sÄ det Àr endast spridarröret som Àr bortrationaliserat.

hÄller med om att dom inte riktigt vet vad dom gör pÄ det amerikanska forumet nÀr dom Àndrar pÄ reglerstagets instÀllning, det Àr som gjort för att sabba synkroniseringen.
att ingen av dom inte upptÀckt brÀnslemÀngdskruven var förvÄnande, dÄ den Àr vÀl synlig och brukar se ut pÄ det viset(plomberad) pÄ vÀldigt mÄnga dieslar. t.om. min fd. volvo 940 med bosch rotorpump hade en liknande skruv, som ocksÄ den skruvades inÄt för att öka maxmÀngden.

jag Àr medveten att EGT ökar ju mer brÀnsle man matar pÄ, men dessa motorer Àr ju byggda för att hÄlla sÄ lÀnge sÄ att sjÀlva ATV'n inte kommer kunna överleva motorn, dÀrför gör det inte sÄ mycket om man förkortar motorns livslÀngd med max 100 timmar.. det Àr ju trots allt ingen överladdning vi pratar om, dÄ hade det varit en annan femma..
och nÀr man tidigarelÀgger insprutningen sÄ sjunker Àven EGT och mer av brÀnslet förbrÀnns tidigare i explosionstakten, istÀllet för att förbrÀnnas sent och bilda sot och tillföra avgasventilen och kanalerna mer vÀrme.
dock finns det grÀnser för hur tidigt den kan tÀnda ocksÄ, dÄ det ökar slitaget pÄ vevlager och kolvar, men Äterigen sÄ Àr dom stÀllda rÀtt "tamt" frÄn fabrik.

volvon jag hade ( http://www.garaget.org/?car=35375 )
körde jag med 1.4bar laddtryck och brÀnslemÀngden maxad, samt högre öppningstryck och tidigare tÀndtidpunkt.
jag gjorde ombyggnaderna nÀr den hade gÄtt 38.000mil och jag sÄlde den vid 56.000mil utan att motorn behövde renoveras.
en bakaxel gav dock upp frÄn det extra vridmomentet.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" pÄ MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
HasplÄtar
frÀmre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packvÀska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Oskar P

SV: diesel trim?
« Svar #7 skrivet: 5 september 2010 kl. 22:00:00 »
nu blev jag klar med alltihop, och visst kÀnns det att den vaknade till liv, men inga 70% inte! den ligger nog över 20 hÀstar nu, men troligtvis inte över 25.
men visst den blev trevligare att sladda runt med 8) dock förstÀllde jag den nog lite för mycket, den lÀt knappt dieselknack nÀr man var ute och körde förut, men nu lÄter det lite elverkmotor om den, lite jobbigt för öronen var det efter en timmes körning, sÄ det Àr antagligen dÀrför dom har stÀllt dom sÄpass sent, för att fÄ ner ljudet. jag förstÀllde ca 4 grader, men ska Àndra till 2 nÀsta gÄng jag fÄr tid att riva isÀr den. med andra ord, vrid inte mer Àn ett kvarts varv medurs pÄ tÀndförstÀllningsskruvarna.
brÀnslemÀngdskruven kan man dock vrida hela vÀgen in.

laddade upp en liten video pÄ modifieringarna, om den nu hunnit komma ut pÄ youtube Ànnu:
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" pÄ MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
HasplÄtar
frÀmre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packvÀska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad HUSA

SV: diesel trim?
« Svar #8 skrivet: 5 september 2010 kl. 22:09:52 »
Roligt att det finns fler diesel nördar, har aldrig kört en diesel ATV men det mÄste var klockrent att ha diesel med den underbara lastupptagningen.
Har varit borta nÄgra Är frÄn diesel branschen sÄ man saknar det senaste som har hÀnt.
Lite nyfiken pÄ enhetsinjektorn som du beskrev, du nÀmnde att spridaröret var borta sÄ det kan inte vara en PF version som Bosch kallar det.
Troligtvis Àr det en injektor som har en pumpelement som Àr monterad direkt pÄ spridaren, generellt kan man sÀga att dessa klarar ett högre insprutnings tryck och man slipper massa tryckpulsar i systemet som mÄste hanteras med olika ventilsystem som monteras pÄ pumpelementets utgÄng, dessa system kallas UI eller som tyskarna kallade dem PDE.
HÄller helt med dig att EGR skall bort omgÄende dÄ det Àr bara dÀr pÄ grund av lagkrav och det stÀller bara till problem sÄ som du beskrev det.

Det skulle var jÀtte roligt att fÄ se nÄgra bilder pÄ insprutningssystemet om du hade nÄgra dÄ det mÄste var en söt liten pump, har bara jobbat med system för 0,6 till ca 8 liters cylinder volym.
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Oskar P

SV: diesel trim?
« Svar #9 skrivet: 6 september 2010 kl. 00:14:29 »
Hej!
ja det Àr enhetsspridare dÀr högtryckspump och spridare Àr en enhet. faktiskt Àr det bosch som har tillverkat dom.

det senaste inom dieselfronten Àr inget att sakna heller, common-rail blandannat, det Àr sjÀlvaste djÀvulens pÄfund, hur kan man tro att man ska fÄ saker att hÄlla om man trycksÀtter dom till 1900 bar och lÄter brÀnslet bara filtreras ner till 10 micron samt att man lÄter bilÀgare sjÀlva tanka pÄ helt okÀnda tankstÀllen med okÀnd brÀnslekvalitet..
jag hade en GMC med duramax-dieseln, den hade bosch commonrail, vilket skrÀp! alla 8 spridare bytte jag, och inte var dom billiga, och det dröjde inte lÀnge innan det var dags igen, och dÄ monterade jag ett 2-microns filter och sen var det slut pÄ problemen.

om vi ÄtergÄr till lombardini sÄ var det ju en smart lösning med enhetsspridare som drivs av en 3:e kamnock mellan insug&avgasnockarna pÄ kammen, men nackdelen med att den saknade spridarrör Àr att jag inte kan mÀta tÀndtidpunkten dynamiskt.
jag har ett instrument med en kÀnnare som man skruvar pÄ ettans spridarrör och som kÀnner av pulserna och triggar en vanlig tÀndinstÀllningslampa sÄ man kan se hur mycket förtÀndning man egentligen har.

hÀr finns en verkstadshandbok över motorn att ladda ner:
http://www.hafog.dk/data/files/Work%20Shop%20Manual%20FOCS%20matr%201-5302-351.pdf
den Àr mycket mer ingÄende Àn arctic cats bok.
och lite nya bilder:




sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" pÄ MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
HasplÄtar
frÀmre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packvÀska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad HUSA

SV: diesel trim?
« Svar #10 skrivet: 6 september 2010 kl. 21:33:46 »
Hej dessvÀrre Àr det sÄ med nyare system att det inte gÄr att mÀta dynamiskt som man gjorde historiskt. Det man gör Àr att anvÀnda en prepad injektor dÀr en nÄlrörelse givare Àr monterad, men det Àr tyvÀrr inget för vanliga dödliga dÄ det kostar stora pengar.

MÄste erkÀnna att jag ocksÄ har syndat, var med och introducerade CR pÄ svenska marknaden, men sÄ dÄligt Àr det vÀl inte ::)
För att fÄ en mer stabil spridarspets övertiden anvÀnde vi en metod som kallas HE avrundning och K-faktor, denna process gav livstid men kostade pengar sÄ alla kunder ville inte ha det. Först generationen av högtryckspump gav max tryck dÄ 1400 bar och sedan sÀnkte man trycket genom att tackta av frÄn railen men generation tvÄ anvÀnde m-promb sÄ dÀr kunde man styra trycket direkt och detta gav livstid.
Vi kanske inte skall snöa in pĂ„ förmycket diesel snack pĂ„ denna trĂ„d, men visst Ă€r diesel skoj.  :djump:

Förresten jag gillar skarpt ditt sound  ()p
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Cummins

SV: diesel trim?
« Svar #11 skrivet: 6 september 2010 kl. 21:41:42 »
Vill du ha power i kurvorna sÄ skruva upp diesel lite och montera lustgas, eller vatten och metanol, :headbang: men bÄda Àr ju dyra i lÀngden.
Men nÄtt som Àr billigt Àr ju gasol och en knapp pÄ styret för extra power nÀr det behövs, blir ju lite som turbo fast ÀndÄ inte.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dÀ ni.

 


Online just nu.

234 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
perssan, hellfog, Anta1,
Flest online idag: 257. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nĂ„n aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: NĂ„gon körning i uppland i vĂ„r?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd vĂ€xelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: NĂ„gon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögvĂ€xlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: FartbegrĂ€nsningen pĂ„ en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra sĂ„ den inte spĂ€rrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar pĂ„ söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme