Grymt!
Väldigt nyfiken : Funkar den brå? Vad händer um det står ute med - 20 krader?
Jag som trodde att Can-Am XMR var fyrhjulsdriven
Fan vet, det finåks mest tror jag.Fjädringen är jäkligt skön när man kör i skogen, man behöver ju inte gå av maskin och skruva på dämparna eller nått, bara välja hårdhet och vänta 10 sekunder Körde massa ved och då kan man ju justera jäkligt lätt.Sjukt imponerad av Can-amen, där X8:an behövde 25X25 meter på att svänga 90 grader klarar den här det på bra mycket mindre område.
Allt är ju relativt.Can- ams system heter visco lok och jobbar med tryck för att få drivning på det hjul som går tyngst kontra motståndet.det krävs mer gas/varv/tryck i vissa situationer.När vi även är inne på det så har jag även haft en kawasaki bruteforce 750 och en sådan driver som mest med 16kg med spaken helt intryckt vilket inte är tillräckligt för att driva ett par 30" silverback i den situation jag tror du menar.Som jag skrev i beskrivningen så är inte visco systemet optimalt för rock crawl men tack för din input
Fenris: trycker inte kärran ihop fjädringen något när det är luft?
Snutt från en av vinterns rekrundor efter guldfyllda bäckar!
Dels för att den främst är till för att dra loss andra, och dels för att om man själv sänker sig i nåt träsk så är det tråkigt att gräva efter vinsch nere i geggan.