Hur är kameran fäst? Direkt på maskinen antar jag, men då brukar ju vibrationerna märkas få filmen. Denna film var ju hur stadig som helst! Riktigt skönt att åka med!
Bra observerat Hell-man. Kameran är fäst i fronten på räcket och är en rund s.k Bullit Cam med sladd till en kontrollenhet med display som sitter på styret. 110gr objektiv som ger bra vinkel för sån typ av film. Kameran drivs av extern 12volt och är kontinuerligt i gång på standby. Har haft ett elände med vibrationer speciellt högfrekventa vibbar. Anti skak har inte kameran och det skulle ändå inte funka.Efter massor med försök med olika fästen så använder jag nu ett hemmagjort typ "studio mikrofon fäste". Sånt där du vet med gummisnoddar som håller micken upphängd i alla ledder. Jag använder ett 80mm plast rör och 8st textilklädda "gummisnoddar" av olika tjocklekar. Det är sådana snoddar som fruntimmer har i håret. De är starka och håller länge. Kameran hänger inne i röret i dessa snoddar. Extern bra vinddämpad mick är också ett måste.
Du, det där kan vi ta en bild på med. Låter ju helt grymt!
Grym film! Musiken dock kan ju få en tuffing bli jätte-homo