Det är skillnad på snö och snö... ibland STOR skillnad.Så att det kan krångla lite känner man väl till... och att det inte är de mest perfekta snödäcken som ligger på ser jag, men ser som sagt inget FEL med dem för där borde det gå finfint att köra... helt plan fin mark ju.Man skall dock vara PÅ maskinen för att kunna förflytta tungdpunkten och söka grepp vid en fastkörning, hjulen skall INTE stanna och om man låter bli att stanna maskinen så krävs det mycket för att ens fastna.Filmen var ju ren parodi på atv-åkande.
Så det Henke vill komma fram till nu är att han kommer fram bättre med sin Dinli än vad Hydro gör med Renegaden? Eller?
Det finns betydligt fler typer av snö än bara halvpackad snö, lössnö och sockersnö...
I filmen körde säkert en som var lite nybörjare, och i början är vi alla barn.Att skylla på däckvalet håller dock som sagt inte, oavsett snötyp....sen att det är svagt kuperat och lite svängar hit och dit verkade ju inte störa "den röda" tex.
Grövre däck är oftast bättre i snö än vad snälla originaldäck är, men tycker denna "häxjakten" bör rundas av nu.. och då med en liten film där det åks i värsta typen av snö, dvs pudersnö... och genom gamla delvis hårda snövallar med pudersnö i, backe upp och backe ner med däck betydligt grövre än Gators.(intill vägen kan det lätt vara meterdjupt med snö i dikena, så tro inte att han "bottnar", och mycket riktigt så fastnar han också vid några tillfällen, men kommer loss på egen hand med lite aktiv körning)
Inte utan att man längtar till vintern!
Citat från: Onlyhenke skrivet 2 november 2010 kl. 19:04:01...Värsta snön är absolut inte pudersnön det är "sockersnön" som ligger under den lite hårdare snön...Sorry, möjligt att sommarens solsting som fått mig att blanda orden... menade självklart den gryniga "sockersnön" som värst.Tackar för övrigt för inbjudan, men skall man asa 140 mil enkel resa så hoppas jag du har förståelse för att man då hellre läggen den resan söderut eftersom man då hamnar i exempelvis Venedig eller Milano....istället för Pite.
...Värsta snön är absolut inte pudersnön det är "sockersnön" som ligger under den lite hårdare snön...