Citat från: The German skrivet 20 februari 2009 kl. 09:23:35Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna. Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!Bara min ödmjuka uppfattning vliken värld lever du i håll dig till din del av forumet jag vet med säkerhet vad du pratar om ocker .exyamaha grizzly 660 koppling 11500:- OCKER?yamaha grizzly 660 250 mil renovering motor pga olje förbrukning 1 L på 5 mil osv.prata inte om de sk stora märkena skulle vara något bättre jag har skruvat i dessa också.prata lite mer om sånt du inte vet något om, Dealy tar drygt 1000:- för en rem.pga denna prisskillnad , de har rbatterat denna rem pga att fabriken tar detta pris.och det är inte ätt jag vet också att de ev letar ny leverantör av remmar pga detta.
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna. Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!Bara min ödmjuka uppfattning
Citat från: ironman skrivet 20 februari 2009 kl. 22:31:57Citat från: The German skrivet 20 februari 2009 kl. 09:23:35Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna. Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!Bara min ödmjuka uppfattning vliken värld lever du i håll dig till din del av forumet jag vet med säkerhet vad du pratar om ocker .exyamaha grizzly 660 koppling 11500:- OCKER?yamaha grizzly 660 250 mil renovering motor pga olje förbrukning 1 L på 5 mil osv.prata inte om de sk stora märkena skulle vara något bättre jag har skruvat i dessa också.prata lite mer om sånt du inte vet något om, Dealy tar drygt 1000:- för en rem.pga denna prisskillnad , de har rbatterat denna rem pga att fabriken tar detta pris.och det är inte ätt jag vet också att de ev letar ny leverantör av remmar pga detta.Håll dig till din del av forumet, skriver du !!!!!!!!!!!!! Jag trodde detta forum var för alla, eller är Återförsäljare av Dinli exklusiva i denna tråd??Att de stora märkena inte skulle vara bättre!!?? Där tappade du all trovärdighet som återförsäljare.Admin kanske kan säga om jag inte får skriva i Dinli tråden mer, då kliver jag av denna del.
Har hämtat min idag och kört ett par timmar nu, kan ju än så länge såklart inte tala om maskinens kvalité mm. men den känns stabil, allt går lätt och fint och jag har riktigt roligt
Du Rackelsmurfen, var bor du?
Ja, jag köpte ju en vit å har lyckats dra mina svarta sulor mot skärmen tre gånger så nu är den snart svart, men det gick bra att gnugga bort Provkörde en ostrypt 700a med bra däck idag och den var riktigt rapp trots snöföre
Citat från: Rackelsmurf skrivet 26 februari 2009 kl. 22:42:11Ja, jag köpte ju en vit å har lyckats dra mina svarta sulor mot skärmen tre gånger så nu är den snart svart, men det gick bra att gnugga bort Provkörde en ostrypt 700a med bra däck idag och den var riktigt rapp trots snöföre Va var det för däck på den då....? Jag hade tänkt skaffa små 27", men vet inte om det blir för tajt bak mot fotbaljan.....Man får väl modda lite kanske...?