Vill du få ner soppa förbrukningen så sänk maskinen.Typ kapa fjädrarna så du fårmindre tvära knutvinklar.den går så inåt h-vete tungt bara att putta och det ända jag kunnat se är just detta med vinklarna som kan ge ngn förklaring.Men iofs så har dinlin lika vinklar men går fan så mkt lättare att putta.
Citat från: ironman skrivet 29 mars 2009 kl. 10:22:12Vill du få ner soppa förbrukningen så sänk maskinen.Typ kapa fjädrarna så du fårmindre tvära knutvinklar.den går så inåt h-vete tungt bara att putta och det ända jag kunnat se är just detta med vinklarna som kan ge ngn förklaring.Men iofs så har dinlin lika vinklar men går fan så mkt lättare att putta. Skulle vinklarna göra att drivaxlarna går tungt så skär dom direkt. Kolla extrema höjningssatser där står det bara mud and water ej vägåkning.Jag höjde min och det blev ingen skillnad på rullmotståndet. Visst går det tyngre med axlar mm som ska rulla men däckens motstånd och om man har 4x4 inkopplat och vikten på maskin mm gör sitt.Sänka den gör bara skillnad på luftmotståndet när du åker.
CF:ens tankmätare är inte helt korrekt i början.Den sjunker snabbt i början och sedan kan du köra länge på rödmarkerat Runt litern ska den dra normalt på landsväg så du bör komma nånstans runt 17 mil innan den dör.Ta en dunk och prova MVH / benny
En annan sak som du säger..CF:ens tankmätare är inte helt korrekt i början.... Varför inte göra dom MER korrekta från början då ?? Eller är de bara dom Lite äldre de är "fel" på ??
CiteraEn annan sak som du säger..CF:ens tankmätare är inte helt korrekt i början.... Varför inte göra dom MER korrekta från början då ?? Eller är de bara dom Lite äldre de är "fel" på ?? Det jag menade var "i början av mätaren" Den är missvisande dom första litrarna.MVH / benny