Körde aldrig under litern med min. drog 1.1 L/milen på 6 mil & en hastighet på 80 - 85 km/h
Min ED rymmer väl typ 18liter o när jag kört ca 9-10mil så är jag nere på den röda markeringen. Kan köra kanske 2mil till innan det känns riskabelt att fortsätta. Om jag tankar när den enbart är på röda får jag oftast i ca 11-12L o när den blinkat lite riskabelt länge som jag uppfattar det så får jag i ca 14-15L.Har inte räknat vad det blir men man kommer nog längre på Röd-Blinket än vad Jag trott, kanske? Sen beror det ju på om det enbart är skogsåka eller om man gasar fullt länge. Tror att statskörningen drar absolut mest pga alla fullgasningar man ändå gör för att komma iväg osv. Nu menade jag inte att jag gasar fullt i stan men man håller ju inte tummen stilla så att säga.Skulle vara roligt o ha med en reservdunk o sen bara köra i typ 75kmh tills den dör, kommer säkert komma längre än vad jag trott jag skulle göra. Gissningsvis kanske 14-15mil pga dom uteblivna gaspådragen som jag upplever kostar soppa.//Janne