det har inte med variatorn att göra det är våtkopplingen som sitter innanför innre variator kåpan.våt kopplingen kastar ut 3 backar innuti en klocka på primär axeln..konstruktionen är mycket lik den på en motorsåg.det spelar ingen roll vad du gör med variatorn, kopplingen måste först greppa i klockan innan du kommer nånstans. det du ska göra här är att labba med våt kopplingen och få den och kasta ut lite tidigare kanske..hur långt har din maskin gått?? min goes som jag hade blev mycket bättre med tiden vad gäller krypkörning, den kunde man köra i 1 km/h utan konstígheter. dock så är det ju våtkopplingen som ligger och slirar när man kryper så..Hoppas du blev lite klokare. Mvh Peter
Halloj!CF:en har en tendens att varva en del innan den drar.Det stämmer att det beror på våtkopplingen.(Det var inte förgäves att hänga dit variatorkit, det vinner du på)Vissa CF:ar har haft lite "problem" med våtkopplingen, som för vissa försvinner under inkörning (Min -07:a blev bättre efter ca 50 mil) men för vissa finns det kvar.Det kan bero på gjutgods/gjutskägg som får kopplingsarmarna att inte slunga ut snabbt nog (Har jag varit med om en gång).Annars kan du som sagt byta fjädrarna i kopplingen till svagare, så du slipper varva så mycket.Jag håller på och kollar upp en koppling till CF (Finns en länk här inne nånstans) för att se priset på den. Ska visst ge 25% bättre grepp mm.Jag återkommer när jag vet mer om den.MVH / Bennyhalloj själv.Återigen en kanon feedback från benny . Jag ligger lågt tills du har fått reda på prislappen,annars så får det bli fjäderbyten.Som det funkar nu blir det rena raketen i rishögarna häri värmlandsskogen.väl mött,Lasse (GLADER)