Tjena!Man läser ju titt som tätt att det är avdragbar moms på dem flesta vägreggeade maskiner på blocket osv, men hur kan man dra av momsen när fyrhjuligar inregistresas som mc?Vad jag har förstått kan du göra avdrag för fordon i företaget, men absolut inte för en fyrhjuling, dvs mc?Är det ngn som lyckats göra avdrag för sin Quad/ATV här, och isf hur?Jag har snackat med min farsa om detta eftersom han har dragit av sin teränng reggade grizzly genom sitt företag, men enligt honom går det inte göra avdrag för en mc i ett företag, vilket jag kan förstå, men varför skriver då dessa annonsörer på blocket osv att det är avdragbar moms?Är inte insatt för 5 öre innom detta så idiotförklara mig gärna!
Citat från: inzane1000 skrivet 6 februari 2009 kl. 21:01:17Tjena!Man läser ju titt som tätt att det är avdragbar moms på dem flesta vägreggeade maskiner på blocket osv, men hur kan man dra av momsen när fyrhjuligar inregistresas som mc?Vad jag har förstått kan du göra avdrag för fordon i företaget, men absolut inte för en fyrhjuling, dvs mc?Är det ngn som lyckats göra avdrag för sin Quad/ATV här, och isf hur?Jag har snackat med min farsa om detta eftersom han har dragit av sin teränng reggade grizzly genom sitt företag, men enligt honom går det inte göra avdrag för en mc i ett företag, vilket jag kan förstå, men varför skriver då dessa annonsörer på blocket osv att det är avdragbar moms?Är inte insatt för 5 öre innom detta så idiotförklara mig gärna! Man kan dra momsen för en mcreggad atv om man har en rörelse mm. Tex om man har skog och måste åka på vägen dit. Bara man pratar med dom innan man söker så är det inga problem. Vet om flera som dragit momsen på en mcreggad atv.
Det är väl så att om momsen "finns kvar" i maskinen så kan man leasa den,och då får man dra halva momsen på leasingen.Men jag kan ju ha fel.....