har precis köpt en arctic cat mud pro som jag tycker är överlägsen. 28" däck orginal 40cm markfrigång och lägre utväxling, helt underbar lågväxel. vinch sitter oxå orginal. man hittar inte så mycket att läsa om den tyckte jag men jag läste nånstans i ett test att den var bland dom bästa arbetsmaskinerna dom kört. har inte så mycket att jämföra med själv, men hade en arctic cat -04 650 v twin före som jag oxå var nöjd med men den gick lite för fort i skogen tyckte jag.
Om den blir lättare att sälja bryr jag mig inte om. Det jag köper kommer jag nog ha i många år framåt. Men det kanske får bli en bensin ändå. Gör en del trädgårdsarbeten också, stora för att vara trädgårdsarbeten med spade och kärra men små för att vara optimala för traktorer. Lastkapaciteten är mycket viktig, för plats med motorsåg, spade, slägga, störar eller någon extra person därbak. Fast någon tvåsitsig vill jag inte ha.Hur är komforten och robustheten om vi jämför stel eller delad bakaxel? Hög markfrigång vill jag ju ha och hondorna såg ut att ha ganska låg.