Handlar det inte om pengar så välj Raptor 700... den är dyrare att köpa in än vad LTZan är, därför valde jag LTZa...
CiteraHandlar det inte om pengar så välj Raptor 700... den är dyrare att köpa in än vad LTZan är, därför valde jag LTZa...de är sant men tilll saken hör ju det att han kör en bra kopia av en raptor 350 nu, så därför blir upbytet till en LTZ400 inte tillräkligt stort för att vara ekonomiskt försvarbart, enligt mig allfall!
Jag har faktiskt hittat en nackdel på raptor'n jämfört med min gamla hyosung det är mindre plats att ha käringen bakpå på raptorn, om man själv ska ha någon sadel att sitta på och inte åka på tanken Priset mellan en begagnad LTZ och 700 är väl inte så jättestor? kanske vara quadlös någon månad då istället och köpa "rätt" direkt
Citerade är sant men tilll saken hör ju det att han kör en bra kopia av en raptor 350 nu, så därför blir upbytet till en LTZ400 inte tillräkligt stort för att vara ekonomiskt försvarbart, enligt mig allfall!
Men å andra sidan vore de väl vara nice att ha en maskin me lite kräm i.
köp dig en fräsig cykel! min kosta 990kr på Biltema och jädrar vilket vrålåk bra om du har en sådär 5 mil också får du en herrejösses kondition också
Citat från: Narmasil skrivet 6 februari 2009 kl. 18:38:30köp dig en fräsig cykel! min kosta 990kr på Biltema och jädrar vilket vrålåk bra om du har en sådär 5 mil också får du en herrejösses kondition också He he har en cykel (MTB) för 10.000:- redan Men nu snackar vi om quads
Köp en Raptor 700. Jag hade inte ett problem på ca 900mil förutom slitage delar kedja å dreven å en krokig bromsskiva bak (slog i en sten). Ingen skruv eller mutter som lossna å inge glapp bara serva å åka.Jag åkte överallt å då menar ja överallt rakt ut i skogen över kalhyggen över stenrös, gegga, stubbar, sandtag, myrer ja allt. Finns knappt färg under Raptorn kvar har skrapat bort det mesta å nörfarna ä helt sönderrepade under å krokiga.Den va orginal (ingen strypning) bara ett kugg drevat fram.Den drog ca 0.65 blandad körning (asfalt, sandtag å skogen)Försäkringen går på hästkrafter å vikt så det är ju ungefär lika på alla.Reservdelar finns det gott om och är väl ungefär lika pris på alla maskiner.Åkte som mest en tur på asfalt ca 35mil på en dag inga problem inte ens stel i kroppen efteråt och jag har reumatism.