När vi tog isär allt så såg vi att startmotorns spann som den skulle. Däremot så satt kransen innanför svänghjulet helt lös. Det var även "metallspån" med spår av skruvgänger. MvH Tobias
Citat från: Deeds skrivet 28 januari 2009 kl. 19:37:48När vi tog isär allt så såg vi att startmotorns spann som den skulle. Däremot så satt kransen innanför svänghjulet helt lös. Det var även "metallspån" med spår av skruvgänger. MvH TobiasGissar att din polare kör/körde med trim CDI Vill inte vara dum men risken är stor att det ser ut så här när ni tar bort svänghjulet......Börja med att kolla oljefiltret så det inte ser ut så här....(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Ser oljefiltret ut så, är det mycket som är skrot i motorn........Inte kul för din polare för kostnaden springer iväg för reservdelar.... skall jobbet även lämnas bort så snackar vi pris som en ny motor kostar Bor ni i skåne så kan ni få låna min avdragare gratis P.s hoppas jag har fel men dom jag stött på med exakt samma symtom har sett ut som bilderna och alla har kört med trim CDI !!!//Nonne
Jag har också hört detta om trim-cdi. Han har dock nyligen köpt den och säljaren nämde inget om detta. Däremot så har jag noterat att starten "hoppat" baklänges vid enstaka tillfällen.Skall kolla oljefiltret imorgon. Tack för informationen!
Citat från: Deeds skrivet 28 januari 2009 kl. 21:09:39Jag har också hört detta om trim-cdi. Han har dock nyligen köpt den och säljaren nämde inget om detta. Däremot så har jag noterat att starten "hoppat" baklänges vid enstaka tillfällen.Skall kolla oljefiltret imorgon. Tack för informationen!Låter inte alla bra När starten hoppar baklänges (standard när man monterar CDI pga. ökat varv) är risken stor att slå av insex skruvarna som håller ONE WAY CLUTCH .När alla skruvarna gått av låter det som startmotorn snurrar runt utan motstånd. Problemet är att oftast går inte alla av med en gång utan ligger och maler i godset mellan svänghjul och godset........ //Nonne
Jag har trim cdi på min dinli. Jag förstår inte riktigt varför starten hoppar baklänges för att man har trim cdi, fröklara gärna. Starten används enbart vid start och då har man ju inte full varv om det är på grund av att man kan varva mer med trim cdi.
Citat från: BOB skrivet 30 januari 2009 kl. 11:55:56Jag har trim cdi på min dinli. Jag förstår inte riktigt varför starten hoppar baklänges för att man har trim cdi, fröklara gärna. Starten används enbart vid start och då har man ju inte full varv om det är på grund av att man kan varva mer med trim cdi. Är inte den bästa att förklara i skrift Läs denna länk så kanske du förstår http://www.predatorowners.com/index.cfm?action=thread&catid=1&topid=42&thrid=36379#p371642Finns många länkar om detta ämne om man bara söker på nätet //Nonne
aha då förstår jag lite mer. Men gäller det alla cdi trim? vilken hade du ex så man vet?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️