Jag har gått med i Nolaskogsskoterklubb som ska vara en av Sveriges största klubbar. Jag har erbjudit mig att fara och sladda leder med min fyrhjuling med band men jag får inte göra det enligt klubben bara för att den är vägreggad. Och klubben vill följa lagen. Sen tycker dom att det är jätte bra att nån vill engagera sig, men lagen säger nej enligt dom och då kan jag inte få sladda leder. Vissa är positiva till Atv med band andra säger att dom förstör lederna hur man nu kan göra det när banden är på
Jag har gått med i Nolaskogsskoterklubb som ska vara en av Sveriges största klubbar. Jag har erbjudit mig att fara och sladda leder med min fyrhjuling med band men jag får inte göra det enligt klubben bara för att den är vägreggad. Och klubben vill följa lagen.
Erbjud era tjänster till hösten istället, när det ska röjas i ledenoch broar ska underhållas mm. Det borde ju verkligen uppskattasom någon med ATV och vagn kan köra ut virke och röja mm.
Citat från: gurra-g skrivet 2 mars 2009 kl. 18:53:25Erbjud era tjänster till hösten istället, när det ska röjas i ledenoch broar ska underhållas mm. Det borde ju verkligen uppskattasom någon med ATV och vagn kan köra ut virke och röja mm.då skulle jag kräva tillstånd att få köra på vintern också, annars kan de gott bära ut skiten själva...