Jag tycker skoter åkare skall sluta gnälla, de har ju i alla fall leder som de får åka på. Vilket inte finns alls för atv/quad. Visst man får åka om det är snö men jag skulle vilja se ett rikstäckande nät av atv leder.det vore drömmen detDet skulle vara riktigt kul om man kunde få till en lag ändring som gjorde det möjligt med atv/quad leder också.det hade inte bara gynnar alla som gillar att åka fyrhjulning utan även almenheten då hade det blivit mindre sönder körning av olämpliga marker.Det mest ultimata vore ju för alla parter om man fick göra som ni säger, skoter på vintern och atv på sommaren.Nu bor jag ju i söder så det finns ju ingen snö.
Med band på sin ATV blir det ju en skoter
Såg några fel i deras text på hemsidan vilket jag kommenterar så här.1. Skoter får inte köras alls om inte snödjupet är tillräckligt och absolut inte på barmark.2. ATV får köras på barmark under vissa villkor, är snön tillräckligt djup så finns ingen begränsning om dom är registrerade som terrängskoter.3. Ingen äger en skoterled. Men markägaren äger marken den går över. Alltså kan jag som markägare köra vad jag vill på skoterleden eller låta andra göra det, skoterklubben kan inte förbjuda någon att använda "deras" led, begränsning/tillgång styrs av lagar och markägaren.4. De som förstör mest på skoterleder är tvåhjuliga MC och skoteråkarna själva genom hårda gaspådrag skapar dom gropar och diken och förstör för andra.