Jeg fikk også stopp når jeg monterte nytt exos anlegg på sykkelen min.Jeg monterte dyse(Munnstykke) med nr140.Prøvde også med 160 men sperra kom uansett.Er det AVR cpu dere bruker?RH
Benring, du kan mäta hastiheten med polisen... leta reda på en, tuta, blinka, peka finger, skrik. kör som fan o sedan kan du alltid vänligen fråga hur fort det gick
' Gambas class file'--------------------------------------------------------------------' CDI Boks prosjekt Laget i Gambas Almost Basic for Linux V. 1.9.42' Laget av Rohnny - 09-2006' Gambas forum : http://forum.stormweb.no' Gambas Hjemmeside : http://gambas.sourceforge.net'--------------------------------------------------------------------' Prosjektet inneholder' 1 Form' 1 Slider med navn Gass' 1 LCDNumer med navn Turtall (Kan også være en Textbox, men da må Turtall.Value endres til Turtall.Text' 1 Label med navn lbl12V ' 1 Knapp med navn Button1 som starter "motoren"'-----------------------------------------------------------------------'Turtalls verdier hvor endring på kurven skal skjePRIVATE turtallverdier AS Integer[] = [500, 2000, 2500, 3000, 3500, 4000, 4500]'Verdier i ms hvor lenge gnisten skal være påPRIVATE v12_on AS Float[] = [0.1, 0.080, 0.075, 0.065, 0.055, 0.040, 0.030]'Verdier i ms hvor lenge gnisten skal være av (*4 med verdiene ovenfor , tenkt 4 takt.)PRIVATE v12_off AS Float[] = [0.4, 0.32, 0.3, 0.26, 0.22, 0.16, 0.12]'Posisjon på vår delay, hvor lenge gnisten skal stå på eller avPRIVATE v12_position AS IntegerPUBLIC SUB Gass_Change() 'Vis turtallet i panelet Turtall.Value = Gass.Value ENDPUBLIC SUB Button1_Click() 'Vi setter motoren på tomgang. Gass.Value = 800 'Vis turtallet i panelet Turtall.Value = Gass.Value RunEngine()ENDPUBLIC SUB RunEngine() DIM myTurtall AS Integer = gass.Value DO WHILE gass.Value > 500 Pickup(myTurtall) 'Viser indikasjon på skjerm at 12v er på lbl12V.Visible = TRUE 'Gir gnist i xx ms WAIT v12_on[v12_position] 'Tarbort indikasjon på skjerm- 12v er av lbl12V.Visible = FALSE 'Stopper gnist i xx ms WAIT v12_off[v12_position] LOOP ENDPUBLIC SUB Pickup(myTurtall AS Integer) AS Integer DIM i AS Integer FOR i = turtallverdier.Count - 1 TO 0 STEP -1 IF Turtall.Value > turtallverdier[i] THEN v12_position = i BREAK END IF NEXT END
Ang att svarva. Det sitter en distans/bussning i mitten av den innre variator halvan. Jag tror att det räcker att svarva av lite på den och inte på sjäva variator halvorna. Men det ser du säkert när du drar isär den. Vart köpte du till munstycke? pris? lev tid? Och var det pilligt att byta det?Sen måste du kolla med dig polare som gjorde ditt system vad han kan tänkas ta för att göra en krök till mig. Alltså bara från cyllen till det längre raka partiet på ditt system. Tänte jag skulle bygga resten av ett bil system. simons dämp etc.
Rohnny Jag har lite svårt för ren norska Laughing kan du försvenska några ord tro? Är det kodat i VB eller?Jag fick svar av killen som programmerar och lite komiskt så hade han tappat gnistan sa han.Vi har mätt upp boxen och det är så att om man ska få tändningen att tända tidigare så måste man förskjuta det hela ett varv för att fördröja tändningen till rätt förtändning.
Benring:Jag är sugen på att köpaloss 155:an av dig. Jag har ju mindre motorvolym än dig så den kanske passar perfekt om 160 funkar på din.